DERS ADI

: Dilbilimi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 3302 Dilbilimi II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, dilbilimin ne olduğunu, temel kavramlarını, dil çözümleme yöntemini öğretmek; dilbilimin çalışma konusu, insan dilinin temel özelliklerini; geçmişten günümüze ana dil çalışmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilbilimin temel kavramlarını anlar.
2   Bir dili nasıl öğreneceğini bilir.
3   Dil çalışmalarının tarihini ve doğasını açıklar.
4   Dilin özelliklerini, nasıl çalıştığını ve neden oluştuğunu anlar.
5   Başlıca dilbilimsel kuramların temel özelliklerini tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilim nedir Dilbilim neyi inceler Dilbilimin dalları hangileridir
2 Dilbilim ve dilbilgisi.
3 Dil çalışmaları tarihçesi: Antik Yunan, Roma, Ortaçağ, Rönesans dönemleri.
4 Dil çalışmaları tarihçesi: Klasik dönemde ve 19. yüzyılda dil çalışmaları.
5 Çağdaş dilbilim (20 yy.): Saussure, Chomsky, Benveniste, Martinet, günümüz dilbilimi.
6 Dilbilimin temel kavramları: betimleyici karakter; eşzamanlılık.
7 Ara Sınav.
8 Dilbilimin temel kavramları: dizisel/sözdizimsel ilişkiler; dil/dil yeteneği/konuşma.
9 İnsan Dili Özellikleri: Bilişsel İşlemler Sistemi.
10 İnsan Dili Özellikleri: Anlama Etkinliği.
11 İnsan dilinin özellikleri: Resmi bir sistem.
12 İnsan dilinin özellikleri: Deforme edilebilir bir sistem.
13 İnsan dilinin özellikleri: Çift eklemlenme.
14 Genel Tekrar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yaguello, M., (1981), Alice au pays du langage, Pour comprendre la linguistique, Seuil.
2. Maingueneau, D, (1996), Aborder la linguistique, Seuil,
3. Builles, J.-M., (1998), Manuel de linguistique descriptive, Nathan.
4. Moeschler, J. & Auchlin, A., (2000 (1997)), Introduction à la linguistique contemporaine, 2e édition, Armand Colin.
5. Siouffi, G. & Van Raemdonck, (2009), 100 fiches pour aborder la linguistique, Bréal.
6. Zufferey, S. & Moeschler, J., 2010, Initiation à la linguistique française, A. Colin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bilgi ve olguları sunma-açıklama; analizler yapma; egzersizlerle pratik yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555