DERS ADI

: Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 4107 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin televizyon, radyo, basılı medya, internet vb. gibi medya araçlarına erişebilmeleri, medyadaki mesajlara erişebilme, analiz edebilme, değerlendirebilme ve iletebilme becerisi kazanmalarını, ayrıca yazılı, görsel ve işitsel medyaya eleştirel bir bakış açısı kazanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim tarzlarını tanır ve unsurlarını tanır.
2   Kitle iletişim araçlarını tanır.
3   Medya kuruluşlarının tarih boyunca geçirdiği evrimi ve etkilerini anlar.
4   Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5   Medya kuruluşlarının yaydığı mesajların (siyasal, ekonomik, kültürel vb.) toplum ve birey üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin alıcılar tarafından nasıl eleştirel olarak değerlendirildiğini açıklar.
6   Medya eğitiminin önemini anlar.
7   Güncel multimedya ve multimedya ortamlarının kullanımı için gerekli donanımı edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Kavramları ve İletişim Türleri.
2 Kitle İletişimi. Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi.
3 Medya Kavramı ve İşlevleri.
4 Medya ve Etik.
5 Ülkemizde televizyon yayıncılığı. Televizyon programları ve programların etkileri.
6 Aile, Çocuk ve televizyon.
7 Ara Sınav.
8 Ülkemizde radyo yayıncılığı. Radyo programları ve etkileri.
9 Ülkemizde gazete ve dergi yayınlanması. Örnek bir gazete ve dergi yayınını analiz etme.
10 İnternet. İlkokul Öğrencilerinde İnternet ve İnternet Hakkında Dikkat Edilmesi Gerekenler.
11 Medya ve Kültür.
12 Medya ve Şiddet.
13 İlköğretimde medya eğitimi programının gözden geçirilmesi.
14 İlköğretimde medya eğitimi programının gözden geçirilmesi.
15 Examen final.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AGNÈS, Jean; SAVINO, Josiane (1999) Apprendre Avec la Presse, Paris: RETZ/CLEMI.
BİNARK, Mutlu; GENCEL BERK, Mine (2010) Eleştirel Medya Okuryazarlığı, 2. Baskı, İstanbul: Kalkedon Yayınları.
DUBOIS, Jean ve bşk. (2002) Dictionnaire de Linguistique. Paris: Larousse.
EN COLLABORATION (1992), L'éducation aux médias dans le monde: nouvelles orientations, Unesco, Clemi, , Paris: British Film Institute.
ERKMAN, Fatma (1987) Göstergebilime Giriş, İstanbul: Alan Yayıncılık.
GONNET, Jacques (1997) Éducation et Medias, Paris: PUF, coll. « Que sais-je », No: 3242.
GUICHON, N. (2006). Langues et TICE: Méthodologie de Conception Multimédia. Paris: Ophrys.
GUIRAUD, Pierre (1994) Göstergebilim, Çeviren: Prof. Dr. Mehmet Yalçın, 2. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi
HERR, Nicole (1988) J'Apprends à Lire Avec le Journal (de 2 à 8 ans), Paris: RETZ/CLEMI.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.75