DERS ADI

: Fransızca Dilbilgisi III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 2205 Fransızca Dilbilgisi III ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dilbilimin alanlarının, başlıca araştırma konularının, kavramların ve başlıca dilbilimsel yaklaşımların tanıtımı öğrenciler tarafından tanınmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilbilimin dallarını tanır; her dalın kavramlarını anlar.
2   Dilbilim tarafından incelenen temel dilbilimsel gerçekleri bilir.
3   Ana dil yapılarını ve birimlerini tanır.
4   Başlıca çağdaş dilbilim kuramlarını öğrenir.
5   Dil gruplarının tipolojik özelliklerini anlar.
6   Dil/lehçe ve farkı; konuşma dili ile yazı dili arasındaki farkları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sesbilgisi; ses aygıtı, sesler, sesbirim.
2 Biçimbilim: sözcük, anlambirim.
3 Biçimbilim: sözlüksel ve dilbilgisel anlambirimler.
4 Sözdizim: Tümce (dilbilgisi)/sözce (dilbilgisi).
5 Sözdizim: Tümce ve öbek yapıları.
6 Semantik: anlam; eş anlamlılık/zıt anlamlılık/çok anlamlılık/eş anlamlılık.
7 Ara Sınav.
8 Pragmatik: Dil ve eylem; dilsel etkinlik-konu-bağlam.
9 Genel tekrar, ders değerlendirmesi.
10 Dil tipolojisi: Evrişimli diller, eklenti dilleri, basit diller.
11 Dil/lehçe/pidgin/idiolekt vb.
12 Dil politikaları.
13 Konuşma ve yazı dili.
14 Üretken dil bilgisi: Chomsky; işlevsel dilbilgisi: Martinet.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yaguello, M., (1981), Alice au pays du langage, Pour comprendre la linguistique, Seuil.
2. Maingueneau, D, (1996), Aborder la linguistique, Seuil,
3. Builles, J.-M., (1998), Manuel de linguistique descriptive, Nathan.
4. Moeschler, J. & Auchlin, A., (2000 (1997)), Introduction à la linguistique contemporaine, 2e édition, Armand Colin.
5. Siouffi, G. & Van Raemdonck, (2009), 100 fiches pour aborder la linguistique, Bréal.
6. Zufferey, S. & Moeschler, J., 2010, Initiation à la linguistique française.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bilgi ve olgu sunumu-açıklama, analizler yapma, egzersizlerle pratik yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655