DERS ADI

: Dilbilimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 3301 Dilbilimi 1 ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, dilbilimin ne olduğunu, temel kavramlarını, dil inceleme yöntemini öğretme; dilbilimin inceleme nesnesi insan dilinin temel özelliklerini kavratmak; geçmişten günümüze başlıca dil çalışmalarını tanıtmak ve bunları sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilbilimin temel kavramlarını kavrar.
2   Bir dilin nasıl incelendiğini bilir.
3   Dil çalışmalarının tarihçesini ve niteliğini anlatır.
4   Dilin özelliklerini, işleyişini, neden oluştuğunu kavrar.
5   Başlıca dil kuramlarının ana özelliklerini tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilim nedir Dilbilim neyi inceler Dilbilimin dalları hangileridir
2 Dilbilim ve dilbilgisi.
3 Dil çalışmaları tarihçesi: Antik Yunan, Roma, Ortaçağ, Rönesans dönemleri.
4 Dil çalışmaları tarihçesi: Klasik dönemde ve 19. yüzyılda dil çalışmaları.
5 Çağdaş dilbilim (20 yy.): Saussure, Chomsky, Benveniste, Martinet, günümüz dilbilimi.
6 Dilbilimin Temel kavramları: betimsellik; eşsüremlilik.
7 Ara Sınav.
8 Dilbilimin Temel kavramları: dizisel/dizimsel ilişkiler; dil/dil yetisi/söz.
9 İnsan dilinin özellikleri: Bilişsel işlemler dizgesi.
10 İnsan dilinin özellikleri: Anlamlama etkinliği.
11 İnsan dilinin özellikleri: Biçimsel bir dizge.
12 İnsan dilinin özellikleri: Deforme edilebilir bir dizge.
13 İnsan dilinin özellikleri: Çift eklemlilik.
14 İnsan dilinin özellikleri: İnsan dili ve hayvan dilleri.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yaguello, M., (1981), Alice au pays du langage, Pour comprendre la linguistique, Seuil.
2. Maingueneau, D, (1996), Aborder la linguistique, Seuil,
3. Builles, J.-M., (1998), Manuel de linguistique descriptive, Nathan.
4. Moeschler, J. & Auchlin, A., (2000 (1997)), Introduction à la linguistique contemporaine, 2e édition, Armand Colin.
5. Siouffi, G. & Van Raemdonck, (2009), 100 fiches pour aborder la linguistique, Bréal.
6. Zufferey, S. & Moeschler, J., 2010, Initiation à la linguistique française, A. Colin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal bilgiyi-olguları sunma-açıklama-anlatma; çözümlemeler yapma; alıştırmalarla uygulama yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 4 4
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1545345435
ÖK.2545345435
ÖK.3545345435
ÖK.4545345435
ÖK.5545345435