DERS ADI

: Dil Eğitiminde Eleştirel ve Analitik Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5082 Dil Eğitiminde Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek; eleştirel ve analitik düşünmeye dönük farklı tekniklerikavramalarını ve kullanmalarını sağlamak; gerçek yaşamdaki sorunları eleştirel ve analitik düşünerek çözebilme yeterliğini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci düşünme becerisi, analitik düşünme, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme ve felsefi düşünme kavramlarını açıklar.
2   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ile ölçütlerini bilir.
3   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmenin aşamalarını bilir.
4   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler ile kapsamını kavrar.
5   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünme önündeki engelleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar: Düşünme becerisi,eleştirel düşünme, analitik düşünme, nitelikli düşünme, felsefi düşünme,bilimnsel düşünme. Analitik okuma ve dinleme.
2 Eleştirel düşünmenin temel özellikleri, kapsamı ve ölçütleri. Analitik yazma.
3 Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler ve engeller. Analitik ve eleştirel düşünme üzerine örnek çalışmalar.
4 Eleştirel düşünme teknikleri. Final sınavı.
5 Eleştirel düşünme teknikleri.
6 Eleştirel okuma ve dinleme.
7 Ara sınav.
8 Analitik düşünmenin temel özellikleri, kapsamı ve ölçütleri.
9 Analitik düşünme teknikleri.
10 Analitik düşünme teknikleri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan, Ö. (2018). Analitik, Kreatif ve Proaktif Düşünme: Farkı Fark Etmek İçin. İstanbul: Mavi Çatı.
Fisher, R. (2005). Teaching Thinking (2nd Edition). London: Continium Books.
Nosich, G. M. (2000). Eleştirel Düşünme: Eleştirel Düşünme Rehberi (Çeviren: Birsel Aybek), Ankara: Anı.
Paul, R. ve Elder, L. (2006). Critical Thinking. Canada: Prentical Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143554
ÖK.2434434
ÖK.344443354
ÖK.434343
ÖK.5344