DERS ADI

: Roman İnceleme ve Dil Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 4406 Roman İnceleme ve Dil Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, Fransız dilinin ileri seviyelerinde yazılmış öykü ve roman çözümlemesi konusunda temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak ve bir roman ve öykünün nasıl okunacağının bilgisini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca romanları okuyup anlar.
2   Yazın eleştirisi alanında var olan temel yaklaşımları anlama ve bunlar arasındaki ayrımı kavrar.
3   Anlatıbilimin (narratologie) temel kavram ve ilkelerini kavrar.
4   Fransız yazınının belli başlı klasiklerinden ya da yeni roman akımında yazılmış romanlardan bir tanesini anlatıbilimin temel ilke ve yöntemlerine göre çözümleyip bunları sözlü ve yazılı olarak açıklar.
5   Anlatıların dilsel dokusundan hareketle roman, öykü gibi metinlerin Fransızcanın öğretilmesinde nasıl kullanılacağı üzerine öneri geliştirir.
6   Geliştirilen önerileri uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözceleme kuramına göre yazınsal söylemin özellikleri.
2 Yazınsal söylemin bileşenleri :Anlatı, öykü ve anlatım biçimi.
3 Anlatı türü olarak roman.
4 Roman çözümleme türleri.
5 Anlatıbilim (narratologie).
6 Anlatıların iletişim şeması.
7 Ara Sınav.
8 Anlatıcı türleri.
9 Anlatısal bakış açısı.
10 Anlatımın (narration) zaman.
11 Anlatının (récit) zamanı.
12 Anlatı ve dil , Eyleyenler şeması ve roman.
13 Örnek roman çözümlemesi.
14 Roman ve Yabancı dil eğitiminde kullanımı.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. La linguistique textuelle, Jean-Michel Adam, Armand Colin, 2008
2. Exercices de Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingueneau, Armand Colin, 2007
3.Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
4. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
5. Yazinsal Okuma Sureçleri, Ayse Kiran Zeynel Kiran, Seckin, Ankara, 2008
6. Figures III, Genette Gérard, Éditions du Seuil, collection Poétique, Paris, 1972.
7. Le sens du récit, Marie-Pascale Huglo, Septentrion, 2007,
8. Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Nathan, Paris, 2003
9. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005
10. Le discours littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, 2004
11. Enonciation en grammaire du texte, Michèle Perret, Nathan, Paris, 1994
12. L'Analyse du Récit, REUTER, Yves (1997) Paris, Dunod
13.) Introduction à l'Analyse du Roman, REUTER, Yves (1996) Paris: Dunod.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14553443554
ÖK.24553443554
ÖK.34553443554
ÖK.44553443554
ÖK.54553443554
ÖK.64553443554