DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4040 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrenciye söylem kavramını anlamasına yardımcı olmak için, söylemi diğer dil birimlerinden ayırt etmeyi öğrenmesi gerekir. Söylem analizinin farklı alanlarda (reklamcılık, basın, siyaset, eğitim bilimleri, sosyoloji, tarih vb.) nasıl kullanılabileceğinin bilgisini sağlamaktır. Söylem analizi konusunda bazı donanımlar sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuşmanın ne olduğunu öğrenir.
2   Farklı yaklaşımları kullanarak söylem analizini bilir ve uygular.
3   Söylem analizi alanında edinilen bilgileri yabancı dil derslerine aktarır.
4   Farklı söylem türlerini tanımlar ve bunları dilbilimsel açıdan analiz eder.
5   Yabancı dil derslerinde söylem türü dil birimlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MBD 4035 - Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihçe, söylem tanımı.
2 Söylem çözümleme okulları ve yaklaşımlar: Sözceleme kuramı ve edimbilim.
3 İşlevsel dilbilim, söyleşi çözümlemesi ve söylem çözümleme.
4 Eleştirel söylem çözümlemesi ve Amerikan Yaklaşımları.
5 İdeolojiler kuramı, yapıçözümleme ve söylem incelemeleri.
6 İdeoloji teorisi, dekonstrüksiyon ve söylem çalışmaları.
7 Ara Sınav.
8 Öğrenilenlerin uygulanması.
9 İçerik analizi, sosyolinguistik ve söylem analizi teorisi.
10 Göstergebilim ve söylem analizi teorisi.
11 Göstergebilim ve söylem analizi teorisi.
12 Söylem oluşumu, söylem kuralları.
13 Söylem oluşumu, söylem kuralları.
14 Modal yapılar ve söylem çalışmaları.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours aux Textes. Paris: Nathan Université.
AMOSSY, Ruth (2000) L Argumentation dans le Discours. Discours Politique, Littérature d Idées, Fiction, Paris : Nathan-Université.
AMOSSY, Ruth ; HERSCHBERG PIERROT, Anne (2000) Stéréotypes et Clichés. Langue, Discours, Société. Paris : Nathan-Université, coll. Lettres et sciences sociales 128.
AUSTIN, John Langshaw (1991) Quand Dire, C'est Faire, Paris: Seuil.
BAYLON, Christian (2003) Sociolinguistique. Société, Langue et Discours, Paris: Nathan-Université.
BELLENGER, Lionel (1998) La Force de Persuasion, 2. baskı, Paris: ESF édition, Coll. Formation permanente.
BERTRAND, Denis (1999) Parler pour Convaincre, Paris: Gallimard, coll. Education/forum.
CANU, Alain (1992) Rhétorique et Communication, Orne: Éditions d Organisation.
CHARAUDEAU, Patrick et MAINGUENEAU, Dominique (dir.), (2002) Dictionnaire d'analyse du discours, Paris: Seuil.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sınıf içi uygulamalar 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555