DERS ADI

: Dil Edinimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 2206 Dil Edinimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere dil bilincini tanıtma, anadilin edinim süreci ve dil edinim evreleri hakkında bilgi edindirme, anadil ve yabancı dil farklını bilme, erken yaşta yabancı dil öğretiminin niçin gerekli olduğunun farkına vardırma, dil edinim aşamalarının öğretilmesi ve yabancı dil öğretimi ile anadil edinimi arasındaki benzerlik ve farklılıkların öğretilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadil, ikinci dil ve yabancı dil ayrımına varma.
2   Anadil edinim süreçlerinin değerlendirilmesini yapar.
3   Dil ile beyin arasındaki ilişkiyi sorgular.
4   Wernick ve Broka alanları, Rolando yarığı, sağ hemisfer, sol hemisfer gibi beyindeki dille ilgili kısımların işlevlerini bilir.
5   Anadil edinimi ile yabancı dil öğrenimi arasındaki işlevleri tanır.
6   Yabancı dil öğretiminde anadil ediniminin bazı özelliklerini kullanmayı bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edinim nedir Edinim / öğrenim / öğretim ayrımı.
2 Çocuk birinci dilini nasıl kazanır Dil edinim evrelerine başlangıç.
3 Dilöncesi evre, sözcük-tümce evreleri.
4 Sözdizimsel evre ve gelişmiş evre.
5 Dil edinimiyle ilgili düşünceler, kuramlar.
6 Sesbilimsel edinimlerle ilgili örnekler ve değerlendirmeler.
7 Ara Sınav.
8 Çocuğun sözcük kazanım aşamaları.
9 Sözdizim ve ileri düzeyle ilgili çalışmalar.
10 Ruhdilbilim ve dil edinimi.
11 Davranışçılık, ruhbilim ve dil edinimi.
12 Dil ve beyin.
13 Broka ve Wernick alanları.
14 Genel Tekrar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BOYSSON-BARDIES, Bénédicte de (2001) Comment La Parole Vient Aux Enfants Paris : Odile Jakob.
BRONCKART J.P., KAIL M., NOIZET G., (1983) Psycholinguistique de l'enfant, DELACHAUX-NIESTLE.
BRUNER, J.S., (1982) Savoir-faire, Savoir dire, Paris : PUF
CRY, Paul (1998) Les Stratégies d Apprentissage, Paris : CLE International.
DUCHET, Jean-Louis (1981) La Phonologie, Paris : PUF, Que sais-je
HALTE, Jean-François (2006) Entre enseignement et acquisition: Problèmes didactiques en apprentissage du langage Mélanges CRAPEL, Université Nancy 2, n° 29 (n° spécial : Acquisition : implications didactiques), [13-28]
MALMBERG, Bertil (1984) La Phonétique, Paris : PUF, Que sais-je
MALMBERG, Bertil (1984) La Phonétique, Paris : PUF, Que sais-je
MERESSE-POLAERT J., (1969) Étude sur le langage des enfants de 6 ans, DELACHAUX-NIESTLE.
RONDAL, J.A. (1987). Les retards de langage, premiers indices et rééducation. Glossa, les Cahiers de l'Unadrio, no. 4, pp. 28-35.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144355455
ÖK.244355455
ÖK.344355455
ÖK.444355455
ÖK.544355455
ÖK.644355455