DERS ADI

: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 4104 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin dil dışı işaretler hakkında gerekli bilgiyi edinirler ve bu işaretlerin insan yaşamındaki ve dil öğretimindeki yeri konusunda gerekli donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İmaj kavramını tanıyabilmek.İmaj kavramını tanır.
2   Resim ve işaret hakkında bilgi edinir.
3   Dilsel ve dil dışı göstergeler hakkında bilgi edinir.
4   Günlük iletişimde görsellerin yerini anlar.
5   Dil öğretiminde görselleri kullanmayı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İmge kavramının tanımı.
2 Gösterge nedir
3 Gösterge çeşitleri.
4 Dilsel ve dil dışı işaretler.
5 Görsel ve gösterge.
6 Görüntüsel gösterge, simge ve belirti arasındaki bezerlik ve farklılıklar.
7 Ara Sınav.
8 Görsel işaret, sembol ve semptom arasındaki benzerlikler ve farklılıklar.
9 Fransız yöntem kılavuzlarında görsellerin kullanım oranı.
10 Dilsel ve dil dışı işaretlerle materyal hazırlama.
11 Resimlerle kelime öğretimi.
12 Resimlerle kelime öğretimi.
13 Genel Tekrar.
14 Genel Tekrar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aumont, J. (2008) L image, Paris: Armand Collin.
Bertrand, D. (2000) Précis de sémiotique littéraire, Paris : Nathan.
Bouillot, R. et Martinez, B. (2009) Le langage de l image, Paris : Editions Eyrolles.
Cornu, G. (1990) Sémiologie de l image dans la publicité, Paris : Éditions d Organisation.
Courtès, J. (1994) Du lisible au visible, initiation à la sémiotique du texte et de l image, Paris : Boeck.
Fresnault-Deruelle, P. (1993) L éloquence des images, images fixes III, Paris : PUF.
Fresnault-Deruelle, P. (1993) L éloquence des images, images fixes III, Paris : PUF.
Gerverau, L. (2007) Voir, comprendre, analyser les images, Paris : La Découverte.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, vaka çalışması, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 13 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555