DERS ADI

: Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 2203 Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı, yabancı dil öğretimi yöntemlerinin tarihsel gelişiminin kavranmasından sonra güncel yöntemlerin incelenmesi, günümüzde yabancı dil öğrenme gereksinimi ve gerekliliğinin saptanması, uygulama aşamalarında karşılaşılan sorunların tartışılarak güncel yöntemlerin yetersizlikleri üzerinde durulması, bunlara çözümler üretilmesi ve konuyla ilgili öğrencilere bilgi sağlanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüzde kullanılan yabancı dil öğretimi yöntemlerini kavrar, yorumlar, değerlendir.
2   Öğrendiği yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
3   Yabancı dil öğretimi alanındaki gelişmeleri günü gününe izler.
4   Yabancı dil öğretiminde yöntemin önemiyle ilgili bir bakış açısı oluşturur.
5   Kuramsal bilgilerini uygulama aşamalarında gereken biçimde sentezleyerek uyarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yapısalcı yöntemlerin sonu: gerekçeler-çözümler, tartışma.
2 Yeni kuramlar ve yeni yöntemlerin doğuşu.
3 Avrupa Birliği dil politikaları: `Un Niveau Seuil.
4 1980'den günümüze iletişimsel yaklaşım.
5 Hareketlerle öğretim yöntemi.
6 Telkinle öğretim yöntemi.
7 Ara Sınav.
8 Doğal yöntem.
9 Daldırma (immersion) yöntemi.
10 Karma yöntem.
11 Teknikler, seçimler.
12 Öğrenme tipleri.
13 İyi bir öğrencinin özellikleri.
14 Başarılı bir yabancı dil öğretimi sürecindeki etkenler.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besse H., Méthodes et Pratiques des Manuels de Langue, Didier, 1984.
2. Besse H.,Galisson R.,Polémique en didactique. Du renouveau en question, CLE International, 1980.
3. Cyr P., Les stratégies d apprentissage, CLE, 1998.
4. Cuq J-P., Cours de didactique du français langue étrangere et seconde, Presses universitaires de Grenoble, 2005.
5. Galisson R., Coste D., Dictionnaire de didactique des langues, Hacette, 1976.
6. Korkut E., Pour apprendre une langue étrangere, Pegem Yayıncılık, 2004.
7. Puren Ch., Histoire des méthodologies de l enseignement des langues, Nathan-CLE International, 1988.
8. Porcher L., L enseignement des langues étrangères, Hacette, 2004.
9. Thierry A.-M., Analyse de méthode, CİEP, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, grup çalışması, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1435434
ÖK.2435434
ÖK.3435434
ÖK.4435434
ÖK.5435334