DERS ADI

: Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 2204 Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, başarılı dil öğretimindeki en önemli etkenlerden biri olan ders içeriği hazırlama ve geliştirme konusunda gerekli bilgi ve tekniklerin öğrenciye sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Başarılı dil öğretimindeki etkenleri kavrar.
2   Bu etkenlerden biri olan ders içeriği geliştirme yöntemlerini anlar.
3   Ders içeriği geliştirme teknik ve yöntemlerini uygulamanın önemini kavrar.
4   Ders içeriği geliştirmede uygulama/teori arasindaki geçişkenliği anlar.
5   Ders içeriği geliştirme yöntem ve tekniklerinin Fransızca öğretimine katkılarını kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı Dil Öğretiminde rol oynayan temel etkenler Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları: Fransızca çizgi filmin derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
2 Yabancı dil öğretiminde yöntemin önemi Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları: Fransızca animasyonun derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
3 İzlenen yöntem doğrultusunda ders içeriği geliştirme Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları Fransızca görsel medyanın derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
4 Ders içeriği geliştirmede gerçek (authentique) doküman kullanımı Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları Fransızca görsel medyanın derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
5 Gerçek (authentique) dokümanın tanımı ve önemi Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Gerçek doküman çeşitleri
7 Ara Sınav
8 Amaç dilde gerçek doküman seçme ölçütleri
9 Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları : Fransızca şarkının derste kullanımı(küçük grup çalışmaları)
10 Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları: Fransızca şiirin derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Degache, C., Nissen, E. (2008) Formations hybrides et interactions en ligne du point de vue de l'enseignant : pratiques, représentations, évolutions. Alsic, 11 (1): 61-92. http://alsic.revues.org/797
2. Barbot M-J (2000) Les auto-apprentissages, Paris, Clé International.
3. Courtillon J. (2002), Elaborer un cours de FLE, Hachette, Paris.
4. Arnold,C., Dumont, J.M. (1999) J'enseigne avec l'internet les langues vivantes, CRDP, Rennes.
5. Charlier B., Peraya, D. (Ed.). (2003) Technologie et innovation en pédagogie. Dispositifs innovants de formation pour l enseignement supérieur. Bruxelles : De Boeck.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, tartışma, soru - cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13543545
ÖK.23543545
ÖK.33543545
ÖK.4543545
ÖK.53543545