DERS ADI

: Eğitim Bilimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 1103 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin Fransızcanın kelime dağarcığının yapısal özelliklerini kavramasını ve kelime üretimindeki dilsel olguları görüp analiz edebilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca dil sözlüğündeki temel kavramları ve kategorileri tanımlar.
2   Fransızcada kelime üretim stratejilerini açıklar.
3   Fransızcada sözcük üretim aşamasında eski Yunanca ve Latince kökenli ek ve öneklerin önemini kavrar.
4   Eklerin kelime kategorilerini belirlemede rol oynadığını anlar.
5   Capacité à effectuer des transformations telles que la nominalisation et l'adjectivalisation et à les exprimer verbalement et par écrit.
6   Adlaştırma ve sıfatlaştırma gibi dönüşümleri yapabilme ve bunları sözlü ve yazılı olarak ifade eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözcük bilgisindeki temel kavram ve kategorilerinin verilmesi: Sözcük bilgisi (lexicologie) sözlük bilgisi (lexicographie) ve sözcük (lexique) gibi ayrımların verilmesi.
2 Fransız sözcük dağarcığının tarihsel bakış açısına göre oluşumu: etimoloji ve ödünç sözcükler, nedensizlik gibi ayrımların verilmesi.
3 Sözcük üretim stratejileri: birleşik isimler ve türetme: sonek veya önekle; hem sonek hem de önekle yapılan türetme, eksilterek yapılan türetme.
4 Biçimsel sözcük bilgisi: Türetme yoluyla yapılan sözcük üretimlerini vererek eşsesli ve eşanlamlı ekleri verme.
5 Eylem kökenli adlaştırma
6 Sıfat kökenli adlaştırma.
7 Ara Sınav.
8 Ad kökenli adlaştırma.
9 Ad kökenli fiilleştirme.
10 Sıfat kökenli fiilleştirme.
11 Eylem kökenli fiilleştirme.
12 Fiil kökenli adlaştırma.
13 İsim kökenli sıfatlar.
14 İsim kökenli sıfatlar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Introduction à la lexicologie, Alise Lehmann, Françoise Martin-Berthet, Armand Colin, Paris, 2005
2. Initiation à la sémantique du langage, Christian Baylon, Xavier Mignot, Armand Colin, Paris, 2005
3. La sémantique, Irène Tamba, PUF, Paris, 2005
4. Enseigner le vocabulaire,Jacqueline Picoche, Didier, 2003.
5. Lexicologie, Aino Niklas-Salminen, Armand Colin, Paris, 2003
6. Sözcük Bilgisi, Ayse Kıran, Ece Korkut, Seçkin kitabevi, Ankara, 2011
7. La lexicologie entre langue et discours, Marie-Françoise MORTRUEUX, Armand Colin, Paris, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, açıklama, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.655555