DERS ADI

: Fransızca Okuma Becerileri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 1014 Fransızca Okuma Becerileri II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin hedef dildeki kelime yapılarını ve bilgilerini, ayrıca okuma becerilerini ve stratejilerini geliştirmektir; bu, öğrencilerin hedef dilde iletişim becerilerini geliştirmelerini ve okumayı sevmelerini sağlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metinlerin mesajını algılama, anlama ve yorumlar.
2   Yazılı bir metindeki kodları, sıfatları, zamanları, sözcüklerin farklı kullanımlarını ve bunların anlamlarını bağlam içinde anlar.
3   Metindeki bilinmeyen kelimeleri tahmin eder.
4   Metindeki bilgileri yeniden yapılandırır.
5   Metne eleştirel bakar, görselleri anlar, anlam üretir ve metnin estetiğini hisseder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma parçası I: okuma, açıklama.
2 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar.
3 Okuma parçası II: okuma, açıklama.
4 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar.
5 Okuma parçası III: okuma, açıklama.
6 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar.
7 Ara Sınav.
8 Revizyon.
9 Okuma parçası IV: okuma, açıklama.
10 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar.
11 Okuma parçası V: okuma, açıklama.
12 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar.
13 Okuma parçası VI: okuma, açıklama.
14 Revizyon.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Adam J.-M., Les textes littéraires en classe de langue, Hachette, 2000.
2. Bogaards P., Le vocabulaire dans l apprentissage des langues étrangères, Crédif-Hatier, LAL, 1994.
3. Boiron M., Rodier C., Documents authentiques écrits, CLE İnternational, 1998.
4. Cicurel F., Lectures interactives en langue étrangère, Hachette, 1991.
5. Cornaire C., Le point sur la lecture, CLE İnternational, 1999.
6. Guenier N., Lecture des textes et enseignement du français, Hachette, 1974.
7. Peytard J., Littérature et classe de langue, Hatier-Crédif, 1982.
8. Vigner G., Lire: du texte au sens éléments pour un apprentissage et un enseignement de la lecture, CLE İnternational, 1979.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, açıklama, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555