DERS ADI

: Dil Becerilerinin Öğretimi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 4401 Dil Becerilerinin Öğretimi I ZORUNLU 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, dilbilim kuramları arasında önemli bir yer tutan Pragmatiğin temel kavram ve ilkelerinden yararlanarak, Pragmatiğin temel kavram ve ilkelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pragmatiğin dayandığı temel teori ve ilkeleri anlar.
2   Pragmatik ile dilbilimin diğer temel kavram ve ilkeleri arasındaki farkı anlar.
3   Pragmatiğin temel dayanağını oluşturan söz eylemleri olgusunun metodolojik ve teorik evrimini anlar.
4   Genel olarak yabancı dil öğretiminde ve özel olarak Fransızca öğretiminde dilsel eylemlerin rolünü kavrar.
5   Konuşma eylemlerinin iletişim yöntemine katkılarını analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dibilimin temel kavram ve ilkeleri.
2 Dilbilimin alt dalları.
3 Sözceleme dilbilimi.
4 Edimbilim nedir
5 Dil edimleri nelerdir .
6 Pragmatik ve iletişimsel yaklaşım.
7 Ara Sınav.
8 Pragmatik söylem ve dil öğretimi.
9 Pragmatik ve edebi söylem.
10 Bağlam ve pragmatik.
11 Metinlerarasılık ve pragmatik.
12 Pragmatik ve argümantasyon.
13 Pragmatik ve tez öğretimi.
14 Genel Tekrar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
2. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
3. L argumentation dans le discours, AMOSY, Ruth (2006), Paris, Armand Colin.
4. Introduction à la pragmatique, Nathalie GARRIC, F. CALAS, Hachette, 2007
5. Images de soi dans le discours. La construction de l ethos. AMOSY, Ruth (dir.) (1999), Genève, Delachaux et Niestlé.
6. Dictionnaire d Analyse du Discours, CHARAUDEAU, Patrick et MAINGEUNEAU Dominique (2002),, Paris, Editions du Seuil.
7. Dire et ne pas Dire Principes de sémantique linguistique, DUCROT, Oswald, (2003), Paris, Hermann, Editeurs Des Sciences et des Arts.
8. Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Nathan, Paris, 2003
9. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555