DERECE PROGRAMLARI

: Özel Eğitim Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Özel Eğitim Bölümü 2010 yılında Özel Eğitim alanında istihdam edilecek öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 2016-2017 akademik yılında Özel Eğitim Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Özel Eğitim Anabilim Dalı programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Özel Eğitim, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise Diploması, ülke genelinde yapılan öğrenci seçme sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim kurumlarında Ön Lisans ve Lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yandal ile kurumlararası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik ile üniversitemiz senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili değerlendirme şartları uygulanır.
Yatay geçiş kontenjanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilmektedir. Değerlendirme ise; fakülte ve yüksekokullarda oluşturulan komisyonlar tarafından yapılmakta ve ilgili kurullarca karara bağlanarak ilan edilmektedir.

Dikey Geçişle gelen öğrenciler:
Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri; Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans programları mezunlarının lisans öğrenimine devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.
üniversite tarafından ayrılan kontenjanlar ÖSYM Başkanlığına bildirilir. Bildirilen bu kontenjanlar ve koşullar ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzunda ilan edilir.
Yerleştirme işlemleri Dikey Geçiş Sınavı neticesine göre merkezi olarak ÖSYM tarafından gerçekleşir.

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçmeli ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Temel Program Kazanımları

1   Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2   Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
3   Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olma.
4   Öğrenci gereksinimlerine uygun bilimsel strateji, yöntem ve teknikleri uygulama.
5   Öğrenmenin her bir aşaması için öğretim etkinliklerini planlama ve uygulama.
6   Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme; verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme.

Mezunların İstihdam Profilleri

M.E.B'e bağlı özel eğitim okullarında, rehabilitasyon ve reh. araştırma merkezlerinde, özel kurumlarda istihdam edebilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır. T:Teorik U:Uygulama L:Laboratuvar B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem MB: Meslek bilgisi GK: Genel kültür AE: Alan eğitimi
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 ÖZE 1007 Özel Eğitim ZORUNLU 2 0 0 4
G 7 ÖZE 1009 Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ZORUNLU 2 0 0 4
G 8 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 ÖZE 1008 Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 ÖZE 1010 İşitme ve Görme Yetersizliği ZORUNLU 2 0 0 4
B 7 ÖZE 1012 Çocuk Gelişimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 ÖZE 2021 Erken Çocuklukta Özel Eğitim ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 ÖZE 2023 Uygulamalı Davranış Analizi ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 ÖZE 2025 Özel Eğitimde Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 6 ÖZE 2027 Özel Eğitimde Bütünleştirme ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 ÖZE 2029 Türk İşaret Dili ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 ÖZE 2000 Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 ÖZE 2026 Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 ÖZE 2028 Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 ÖZE 2030 Braille Okuma-Yazma ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 ÖZE 2032 Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem ZORUNLU 1 4 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 ÖZE 3035 Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 ÖZE 3037 Özel Eğitimde Fen ve Sosyal BilgilerÖğretimi ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 ÖZE 3039 Özel Eğitimde Matematik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3
G 6 ÖZE 3041 Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 ÖZE 3043 Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 ÖZE 3038 Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 ÖZE 3040 Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 ÖZE 3042 Özel Eğitimde Oyun ve Müzik ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 ÖZE 3044 Özel Eğitimde Aile Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 ÖZE 3046 Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi ZORUNLU 1 4 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 4029 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 2 ÖZE 4033 Özel Eğitimde Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 16
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 4034 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 4 ÖZE 4034 Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 12
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 19 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 ÖZE 5001 Zihin Yetersizliğinde Kavram Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 ÖZE 5002 Erken Müdahale Programları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 ÖZE 5003 Otizm Spektrum Bozukluğunda Davranış Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 ÖZE 5004 Otizm Spektrum Bozukluğunda Temel Becerilerin Kazandırılması SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 ÖZE 5005 Okuma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 ÖZE 5006 Yazma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 ÖZE 5007 Özel Yetenekte Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 ÖZE 5008 Özel Yetenekte Sosyal, Duygusal ve Akademik Rehberlik SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 ÖZE 5009 İşitme Yetersizliği ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 ÖZE 5010 İşitme Yetersizliğinde İletişim Becerilerinin Desteklenmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 ÖZE 5011 Görme Becerilerinin Desteklenmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 ÖZE 5012 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerielrinin Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 ÖZE 5013 Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 ÖZE 5014 Zihin Yetersizliğinde Yetişkiliğe Geçiş SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 ÖZE 5015 Otizm Spektrum Bozukluğu için Alternatif İletişim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 56 ÖZE 5016 Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 57 ÖZE 5017 Matematik Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale SEÇMELİ 2 0 0 4
H 58 ÖZE 5018 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 59 ÖZE 5019 Özel Yetenekte Tanılama Modelleri ve Testleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 60 ÖZE 5020 Eleştirel Düşünme Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 61 ÖZE 5021 İşitme Yetersizliğinde Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 62 ÖZE 5022 İşitme Yetersizliğinde Ders Planı Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 63 ÖZE 5023 Görme Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 64 ÖZE 5024 Görme Yetersizliğinde Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 65 ÖZE 5025 Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 66 ÖZE 5026 İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 67 ÖZE 5027 Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 68 ÖZE 5028 Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 69 ÖZE 5029 Öğrenme Güçlüğünde Akademik Olmayan Becerilerin Desteklenmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 70 ÖZE 5030 Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 71 ÖZE 5031 Yaratıcı Düşünme Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 72 ÖZE 5032 Özel Yetenekte Duyuşsal Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 73 ÖZE 5033 İşitme Yetersizliğinde Özel Öğretim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 74 ÖZE 5034 Koklear İmplant ve Dinleme Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 75 ÖZE 5035 İleri Seviye Braille Okuma Yazma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 ÖZE 5036 Görme Yetersizliğinde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 ÖZE 5037 Ergenlik ve Cinsel Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 ÖZE 5038 Zihin Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 ÖZE 5039 Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 ÖZE 5040 Yanlışsız Öğretim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 ÖZE 5041 Öğrenme Güçlüğü ve Davranış Bozuklukları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 ÖZE 5042 Öğrenme Güçlüğünde Öğrenme Stratejileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 ÖZE 5043 Özel Yetenekte Öğrenme Problemleri ve Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 ÖZE 5044 Özel Yetenek Eğitimine Aile Katılımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 ÖZE 5045 İşitme Yetersizliği Eğitimine Aile Katılımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 ÖZE 5046 İleri Seviye Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 ÖZE 5047 Görme Yetersizliği Eğitimine Aile Katılımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 ÖZE 5048 Görme Yetersizliği için Yardımcı Teknolojiler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 ÖZE 5049 Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 ÖZE 5050 Zihin Yetersizliğinde Teknoloji destekli Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 ÖZE 5051 Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 ÖZE 5052 Otizm Spektrum Bozukluğunda Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 ÖZE 5053 Öğrenme Güçlüğünde Destek Eğitim Programları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 ÖZE 5054 Öğrenme Güçlüğünde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 ÖZE 5055 Özel Yetenekte Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 ÖZE 5056 Özel Yetenekte Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 ÖZE 5057 İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 ÖZE 5058 İşitme Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4
H 99 ÖZE 5059 Görme Yetersizliği olan Yetişkinlerin Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 100 ÖZE 5060 Görme Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. S. Sunay YILDIRIM DOĞRU
E-posta: sunay. dogru@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 24 56
ERASMUS Koordinatörü: Dr. Öğr. Görevlisi H. Ece UĞURLU AKBAY
hanifeece.ugurluakbay@deu.edu.tr
FARABİ Koordinatörü:Prof. Dr. S. Sunay YILDIRIM DOĞRU
E-posta: sunay. dogru@deu.edu.tr