DERS ADI

: İşitme ve Görme Yetersizliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 1010 İşitme ve Görme Yetersizliği ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Özel eğitim öğretmen adayının görme bozuklukları alanındaki temel kavramlara, görme engelli bireylerin gelişimsel özelliklerine ve görme engellilerle gerçekleştirilmesi gereken eğitsel değerlendirme, eğitim öğretim ilke, yöntem ve materyallerine ilişkin kapsamlı olarak bilgilendirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşitme ve Görme yetersizliğine ilişkin temel kavramlar ve tanımlar
2   İşitme ve Görme yetersizliğinin günlük yaşamda yarattığı sınırlamalar
3   İşitme ve Görme yetersizliği olan bireylerde tıbbi ve eğitsel değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitme ve Görme yetersizliği alanında temel kavramlar İşitme ve Görme yetersizliğinin bireyin günlük yaşamına olan etkileri
2 İşitme ve Görme bozukluklarında etiyoloji İşitme ve Görme bozukluğu türleri İşitme ve Görme bozukluklarının sınıflandırılması
3 İşitme ve Görme düzeyinin klinik ve eğitsel değerlendirmesi
4 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda motor gelişim
5 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda bilişsel gelişim
6 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma gelişimi
7 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda sosyal gelişim ve kişilik
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda sosyal gelişim ve kişilik
10 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda bağımsız hareket ve yönelim gelişimi
11 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklarda akademik becerilerin gelişimi
12 İşitme ve Görme yetersizliği olan çocuklara yönelik erken eğitim programları
13 İlköğretim çağındaki İşitme ve görme yetersizliği olan bireylere yönelik müdahaleler
14 Ergenlik ve yetişkinlik dönemindeki İşitme ve görme yetersizliği olan bireylere yönelik müdahaleler
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tüfekçioğlu, Ü. (Ed.) (2003). İşitme, konuşma ve görme sorunları olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1514.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Birinci aşama: 1. Öğrenci, öğretim üyesinin yaptığı sunumları destekleyici nitelikte bilimsel araştırma taraması yapmakla yükümlüdür. Her öğrencinin bir konu ile ilgili en az 3 bilimsel araştırmaya ulaşarak öğretim üyesinden uygunluklarına ilişkin teyit alması ve sonrasında bu makaleleri yazılı olarak özetleyip öğretim elemanına teslim etmesi beklenmektedir. Her öğrenci o haftaya kadar işlenen konuları içeren ara sınava katılacaktır.

İkinci aşama: Öğrenci, dönem sonu sınavına girecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1214533
ÖK.2145233
ÖK.3332544