DERS ADI

: Özel Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 1007 Özel Eğitim ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilecektir.
2   Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri betimleyebilecektir.
3   Özel gereksinimi olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenler Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler ve temel özellikleri
3 Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
4 İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
5 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
6 Fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan çocuklar ve özellikleri
7 Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10 Uyum ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve Özellikleri
11 Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12 Üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar ve özellikleri
13 İleri derecede yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
14 Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar: Baykoç, Dönmez,N.(2011) Özel Eğitim. Ankara Eğiten Yayın Evi.
Diken, İ. H. (2010). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Yardımcı kaynaklar: Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Cavkaytar, A. ve Diken, İ. H. (2005). Özel eğitime giriş. Ankara: Kök Yayıncılık. Eripek. S. (2008). Özel eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Birinci aşamada ; 1. Öğrenciler öğretim üyesinin yaptığı sunumları destekleyici nitelikte ve ders süresinin %20 sini geçmemek koşuluyla, üçer kişilik gruplar oluşturacaklardır. 2. Gruplar ders konularını hazırladıkları power point sunusuyla aktaracaklardır. Öğretim elemanı konu anlatımları sırasında gereken durumlarda anlatılanları genişletmeye yönelik aktarımlarda bulunacaktır. 3. Her bir grup hem sunu yapacak hem de diğer bir grubun sunusunu değerlendirecektir. Öğretim elemanı da değerlendirme ölçütlerine göre sunu yapan grubu değerlendirecek ve notlayacaktır. 4. Sunu çıktıları öğretim elemanına sunudan en geç bir hafta sonra teslim edilecektir. 5. Değerlendirme yapan gruplar öğretim elemanı tarafından geliştirilen değerlendirme ölçütlerine uygun olarak sunuyu değerlendirecekler ve değerlendirme raporunu sunudan en geç bir hafta sonra öğretim elemanına teslim edeceklerdir. 6. Grupların sunuları ve değerlendirmeleri dönem sonu sınavında % 20 etkili olacaktır. 7. Gruplar sunular sırasında kendi bilgisayarlarını kullanarak sunuyu gerçekleştireceklerdir. Bu nedenle, gerekli hazırlıkları yapmaları önem taşımaktadır. 8. Öğrenciler konu anlatarak ve anlatılan konuları değerlendirip notlayarak derse aktif biçimde katılacaklarından derslere katılım önem taşımaktadır. İkinci değerlendirme aşaması ise, öğrencilerin vize ve final puanlarından alacakları puanlardan oluşacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1254122
ÖK.2453211
ÖK.3225411