DERS ADI

: Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5028 Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların davranışlarının yönetimine ilişkin bilgileri öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal öyküler analiz edebilme
2   Replik silikleştirme ile iletişim becerilerini kazandırma sürecini açıklayabilme
3   Sosyal öykülerle iletişim becerilerini kazandırma sürecini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ders içeriğinin paylaşılması
2 Otistik çocukları ve onların dil ve iletişim özellikleri
3 Otistik çocukları ve onların dil ve iletişim özellikleri
4 UDA `ya dayalı olarak dil ve iletişim öğeleri Alıcı dil ve ifade edici dil özellikleri ve otistik özellik gösteren çocuklar için en uygun iletişim şekline karar verme
5 UDA `ya dayalı olarak dil ve iletişim öğeleri Alıcı dil ve ifade edici dil özellikleri ve otistik özellik gösteren çocuklar için en uygun iletişim şekline karar verme
6 UDA `ya dayalı olarak dil ve iletişim öğeleri Alıcı dil ve ifade edici dil özellikleri ve otistik özellik gösteren çocuklar için en uygun iletişim şekline karar verme
7 Doğal öğretim yöntemleri doğrultusunda İletişim becerisi kazandırmak için yapılabilecek çevresel uyarlamalar Fırsat öğretimi süreci
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Doğal öğretim yöntemleri doğrultusunda İletişim becerisi kazandırmak için yapılabilecek çevresel uyarlamalar Fırsat öğretimi süreci
10 Doğal öğretim yöntemleri doğrultusunda İletişim becerisi kazandırmak için yapılabilecek çevresel uyarlamalar Fırsat öğretimi süreci
11 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
12 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
13 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
14 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1452144
ÖK.2325411
ÖK.3152433