DERS ADI

: Görme Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5023 Görme Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; görme yetersizliği olan bireylere sosyal beceri öğretimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
2   Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme
3   Görme yetersizliği olan bireyler için bir program tasarısı hazırlayabilme
4   Görme yetersizliği olan bireyler için bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirebilme
5   Görme yetersizliği olan bireylerin sosyal beceri düzeyleri üzerine yapılan çalışmaları inceleme
6   Sosyal beceriler hakkında bilgi sahibi olma
7   Görme engelli bireylere sosyal beceri öğretiminde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi sahibi olma
8   Sosyal beceri ve diğer gelişim alanlarının etkileşimi hakkında bilgi sahibi olma
9   Görme engelli bireyler ve sosyal beceri üzerine çalışmaları inceleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal beceri ile ilgili temel kavramlar
2 Sosyal beceri ile ilgili temel kavramlar
3 Sosyal beceriler ve diğer gelişim alanları
4 Sosyal beceriler ve diğer gelişim alanları
5 Görme engelliler ve sosyal beceri düzeyleri
6 Görme engelliler ve sosyal beceri düzeyleri
7 Görme engelliler ve sosyal beceri düzeyleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Görme engellilerin genel özellikleri
10 Görme yetersizliği olan bireylere sosyal beceri öğretimi
11 Görme yetersizliği olan bireylere sosyal beceri öğretimi
12 Görme yetersizliği olan bireylere sosyal beceri öğretimi
13 Görme yetersizliği olan bireylere sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler
14 Görme yetersizliği olan bireylere sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Karakaya, Şerafettin. (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler. Ankara: Asil yayın ve dağıtım
Morris, L. L. ve C.T. Fitz-Gibbon. (1998). Hedefler ve Hedef Davranışlarla Nasıl Başederiz Çev: Gürkan, T. ve F. D. Gözütok. Ankara: Pegem Yayınları
Özçelik, Durmuş Ali. (1991). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Saylan, Nevin. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller-Prensipler-Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset.
Sönmez, Veysel. (1994). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayınları.
Sönmez, Veysel. (2009). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Varış, Fatma. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık

Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in
Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.
Driscoll, M. P. (1994). Psychology of Learning for Instruction.
Boston: Allyn & Bacon.
Preston, D. Feden and Robert M. Vogel. (2003). Methods of Teaching:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1521422
ÖK.2125433
ÖK.3254133
ÖK.4235411
ÖK.5425133
ÖK.6254133
ÖK.7235411
ÖK.8441522
ÖK.9225411