DERS ADI

: Görme Yetersizliği olan Yetişkinlerin Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5059 Görme Yetersizliği olan Yetişkinlerin Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; görme yetersizliği alanı için program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, görme yetersizliği alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görme yetersizliği olan bireyler için bir program tasarısı hazırlayabilme
2   Görme yetersizliği olan bireyler için bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirebilme
3   Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar,
2 Eğitim programı tasarımları
3 Program geliştirme modelleri
4 Görme yetersizliği olan bireyler için ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
5 Görme yetersizliği olan bireyler için hedef ve hedef davranışlar
6 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
7 Görme yetersizliği olan bireyler için öğrenme-öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
8 Genel Tekrar Ders Değerlendirme ve ara sınav
9 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
10 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
11 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
12 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
13 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
14 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1452144
ÖK.2325411
ÖK.3225411