DERS ADI

: Yaratıcı Düşünme Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5031 Yaratıcı Düşünme Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı;özel yetenek için program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, özel yetenek alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
2   Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme
3   Özel yetenekli bireyler için bir program tasarısı hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
2 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
3 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
4 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
5 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
6 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
7 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
10 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
11 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
12 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
13 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
14 Özel yetenekli bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1354122
ÖK.2452311
ÖK.3254133