DERS ADI

: Otizm Spektrum Bozukluğu için Alternatif İletişim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5015 Otizm Spektrum Bozukluğu için Alternatif İletişim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların davranışlarının yönetimine ilişkin bilgileri öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fırsat öğretimi sürecini iletişim becerisi kazandırma sürecinde nasıl kullanılacağını açıklayabilme
2   Otistik özellik gösteren çocuklarda iletişim becerisi kazandırmak için kullanılacak alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme
3   Otistik çocukların davranışlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
2 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
3 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
4 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
5 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
6 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
7 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
10 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
11 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
12 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
13 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
14 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1521433
ÖK.2123544
ÖK.3123544