DERS ADI

: Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5013 Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri kavramlar ve bu kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
2   Öğretime hazırlık çalışmalarını ve becerilerini betimleyebilecektir.
3   Kavram öğretimi ile ilgili temel kavramları betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
2 Öğrenmeye hazırlık becerileri
3 Öğrenmeye hazırlık becerileri
4 Yanlışız öğretim Yöntemleri / Ayrık denemelerle öğretim
5 Yanlışız öğretim Yöntemleri / Ayrık denemelerle öğretim
6 Yanlışız öğretim Yöntemleri / Ayrık denemelerle öğretim
7 Yanlışız öğretim Yöntemleri / Ayrık denemelerle öğretim
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
10 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
11 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
12 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
13 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
14 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Tuncer, T. & Altunay, B. (2004). Doğrudan öğretim modelinde kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. *Varol, N. (2004). Özbakım becerilerinin öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. *Varol, N. (2005). Beceri öğretimi ve özbakım becerilerinin kazandırılması. Ankara: Kök Yayıncılık. *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1241355
ÖK.2254133
ÖK.3443211