DERS ADI

: Görme Yetersizliği için Yardımcı Teknolojiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5048 Görme Yetersizliği için Yardımcı Teknolojiler SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; görme yetersizliği alanı için teknoloji tabanlı program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, görme yetersizliği alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görme yetersizliği olan bireyler için teknoloji tabanlı bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirebilme
2   Görme yetersizliği olan bireyler için teknoloji tabanlı bir program tasarısı hazırlayabilme
3   Belli başlı teknoloji tabanlı programları analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknoloji tabanlı program geliştirme ile ilgili temel kavramlar,
2 Teknoloji tabanlı eğitim programı tasarımları
3 Teknoloji tabanlı eğitim programı tasarımları
4 Görme yetersizliği olan bireyler için ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
5 Görme yetersizliği olan bireyler için hedef ve hedef davranışlar
6 Görme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
7 Görme yetersizliği olan bireyler için öğrenme-öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Sınama durumlarının düzenlenmesi
10 Görme yetersizliği olan bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
11 Görme yetersizliği olan bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
12 Görme yetersizliği olan bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
13 Görme yetersizliği olan bireyler için teknoloji tabanlı program hazırlama
14 Görme yetersizliği olan için teknoloji tabanlı program hazırlama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Karakaya, Şerafettin. (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler. Ankara: Asil yayın ve dağıtım

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1254133
ÖK.2254133
ÖK.3254133