DERS ADI

: Özel Eğitimde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 4033 Özel Eğitimde Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesini kazandırmayı amaçlayan bir derstir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Davranış değiştirme programını uygularken gerekli olabilecek araç-gereçleri hazırlayabilecektir.
2   Sosyal beceri öğretim programını uygularken gerekli olabilecek araç-gereçleri hazırlayabilecektir.
3   Belirlediği sosyal beceriye ilişkin başlama düzeyi oturumlarında gerekli olabilecek araç-gereçleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazartesi ve Salı günü yapılan günlük ders planlarından iki farklı dersin planını inceler ve uygulama dosyasına koyar
2 Pazartesi ve Salı gününe ait incelemiş olduğu günlük planları Ben olsaydım nasıl yapardım şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar.
3 Sınıf ortamına ilişkin en az iki farklı derste anektod kaydı (en az 15 dakika, en fazla 20 dakika olacak şekilde) tutar.
4 Tuttuğu kayıtları ABC kaydına dönüştürür.
5 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda gelişim alanlarını (bilişsel-akademik, iletişim, sosyal, motor, özbakım, günlük yaşam, meslek, vb.) dikkate alarak en az iki öğrenci için tüm gelişim alanlarına ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur.
6 Sınıfta bulunan araç-gereçlerden en az iki tanesini araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
7 .Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Materyal sunumu
10 Materyal sunumu
11 Materyal sunumu
12 Materyal sunumu
13 Materyal sunumu
14 Materyal sunumu
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali-İftar, G. (2003). Otistik özellik gösteren çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılması. İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1254133
ÖK.2452144
ÖK.3425311