DERS ADI

: İşitme Yetersizliği Eğitimine Aile Katılımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5045 İşitme Yetersizliği Eğitimine Aile Katılımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, işitme yetersizliği olan bireylerin ailelerine iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan temel kavramlar, iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan yaklaşım biçimleri ve yöntemlere yer verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşitme yetersizliği olan çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar ve öğretmenlere yönelik önerileri anlatır.
2   İşitme yetersizliği olan çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar ve öğreencilere yönelik önerileri anlatır.
3   İşitme yetersizliği olan çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar ve ailelere yönelik önerileri anlatır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
2 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
3 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
4 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
5 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
6 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
7 İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 İşitme yetersizliği olan çocuklarda iletişim bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
10 İşitme yetersizliği olan çocuklarda iletişim bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
11 İşitme yetersizliği olan çocuklarda iletişim bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
12 İşitme yetersizliği olan çocuklarda iletişim bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
13 İşitme yetersizliği olan çocuklarda iletişim bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
14 İşitme yetersizliği olan çocuklarda iletişim bozukluklarına yönelik ailelere öneriler
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Diken, İ. H. (2007). Erken çocuklukta dil becerilerini geliştirme ve problem davranışlarla başetme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, Ankara: Maya Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1412533
ÖK.2145211
ÖK.3114255