DERS ADI

: Zihin Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5038 Zihin Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri kavramlar ve bu kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihin engellilere yönelik yapılan bilimsel araştırmalar hakkında bilgi edinir.
2   Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmalar hakkında bilgi edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin engellilere yönelik yapılan bilimsel araştırmalar
2 Zihin engellilere yönelik yapılan bilimsel araştırmalar
3 Zihin engellilere yönelik yapılan bilimsel araştırmalar
4 Zihin engellilere yönelik yapılan bilimsel araştırmalar
5 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmalar
6 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmalar
7 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmalar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmaların incelenmesi
10 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmaların incelenmesi
11 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmaların incelenmesi
12 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmaların incelenmesi
13 Zihin engellilere yönelik yapılan disiplinlerarası bilimsel araştırmaların incelenmesi
14 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Lecture, Discussion, Question & Answer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1123455
ÖK.2543211