DERS ADI

: Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5016 Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların davranışlarının yönetimine ilişkin bilgileri öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal öykülerle iletişim becerilerini kazandırma sürecini açıklayabilme
2   Sosyal öyküler analiz edebilme
3   Otistik özellik gösteren çocuklarda iletişim becerisi kazandırmak için kullanılacak alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim becerisi kazandırmada doğal öğretim yöntemleri Model olma talep etme (mand model) bekleme süreli öğretim
2 Otistik çocukları ve onların dil ve iletişim özellikleri
3 UDA `ya dayalı olarak dil ve iletişim öğeleri Alıcı dil ve ifade edici dil özellikleri ve otistik özellik gösteren çocuklar için en uygun iletişim şekline karar verme
4 Temel tepki öğretimi
5 İletişim becerisi kazandırmada doğal öğretim yöntemleri Model olma talep etme (mand model) bekleme süreli öğretim
6 Doğal öğretim yöntemleri doğrultusunda İletişim becerisi kazandırmak için yapılabilecek çevresel uyarlamalar Fırsat öğretimi süreci
7 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
10 PECS'in dayanakları pekiştireç belirleme
11 PECS 1. Evre 2. Evre 3. Evre
12 PECS 4. Evre 5. Evre 6. Evre
13 Replik silikleştirme ile öğretim
14 Replik silikleştirme ile öğretim
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Yardımcı kaynaklar:
Tekin, İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1452133
ÖK.2254122
ÖK.3253144