DERECE PROGRAMLARI

: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Sosyal Bilimler Bölümü içinde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir dönem bağımsız bir Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü olarak görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. YÖK'ün 2018'de Eğitim Fakültelerini yeniden yapılandırması ile Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüne bağlanmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimleri hem de alan hakimiyetlerini desteklemek amacıyla alan bilgisi, meslek bilgisi dersleri ve genel kültür dersleri okutulmaktadır.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) tamamlanmıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binasında yer almakta olup, 3 dersliğe ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda akıllı tahta ve projeksiyon gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk dili ve edebiyatının özelliklerine, terimlerine, yazar ve türlerine dair bilgileri kavrama ve açıklayabilme.
2   Türk edebiyatının tarihî evrelerini ve bunların özelliklerini kavrama ve ifade edebilme.
3   Edebiyatın diğer sanatlarla ilişkisini kurabilir, Türk dili ve edebiyatına dair öğrendikleri bilgilerle karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapabilme.
4   Türk dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve bunları yazılı olarak ifade edebilme.
5   Edebiyat akımlarını ve bu akımları içeren eserleri akımlara göre yorumlayabilme.
6   Edebiyatın diğer sanatlarla ilişkisini kurabilir, Türk dili ve edebiyatına dair öğrendikleri bilgilerle karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapabilir.
7   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır.
8   Türkçeyi doğru ve etkin kullanma, düşüncelerini etkili biçimde ifade edebilme becerisi kazanır ve bunu öğretebilme.
9   Temel edebiyat kuramlarını öğrenip öğrencilerine öğretebilme.
10   Türk dili ve edebiyatının temel kavramlarını dikkate alarak, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bunlara en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
11   Eğitim bilimlerinin farklı alanlarındaki ve Türk Dili ve Edebiyatı hakkındaki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için eğitim materyalleri hazırlayabilme
12   Çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını, öğrencilerin gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilme
13   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme.
14   Yayınevi ve gazetelerde Türk dili ve edebiyatı uzmanı olarak editörlük yapabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve kurumlarda öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane, TRT, radyolar gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 1101 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 GKD 1005 Türk Dili I ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 5 TED 1001 Osmanlı Türkçesi I ZORUNLU 2 0 0 4
G 6 TED 1003 Türkiye Türkçesi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 TED 1005 Eski Türk Edebiyatına Giriş I ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 TED 1007 Türk Halk Edebiyatına Giriş I ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 TED 1009 Yeni Türk Edebiyatına Giriş I ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 12 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EGT 1102 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 GKD 1006 Türk Dili II ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 TED 1002 Osmanlı Türkçesi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 TED 1004 Türkiye Türkçesi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 TED 1006 Eski Türk Edebiyatına Giriş II ZORUNLU 2 0 0 4
B 7 TED 1008 Türk Halk Edebiyatına Giriş II ZORUNLU 2 0 0 4
B 8 TED 1010 Yeni Türk Edebiyatına Giriş II ZORUNLU 2 0 0 4
B 9 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 2101 Eğitimde Program Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 GKD 1007 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 2 2 0 5
G 3 TED 2001 Osmanlı Türkçesi III ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 TED 2003 Türkiye Türkçesi III ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 TED 2005 Eski Türk Edebiyatı I ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 TED 2007 Türk Halk Edebiyatı I ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 TED 2009 Yeni Türk Edebiyatı I ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 TED 2011 Alan Seç. 1(Anlam Bilimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 TED 2013 Alan Seç. 1 (Dil ve İletişim) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 TED 2015 Alan Seç 2 (Osmanlı Türkçesi Metin İncelemeleri I) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 TED 2017 Alan Seç. 2 (Edebiyat Bilgi ve Kuramları) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 2104 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 MBA 2136 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 TED 2002 Osmanlı Türkçesi IV ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 TED 2004 Türkiye Türkçesi IV ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 TED 2006 Eski Türk Edebiyatı II ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 TED 2008 Türk Halk Edebiyatı II ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 TED 2010 Yeni Türk Edebiyatı II ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 TED 2012 Alan Seç. 1 (Türk Dili Tarihi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 TED 2014 Alan Seç. 2 (Metin Dil Bilimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 TED 2016 Alan Seç. 2 (Ses Eğitimi ve Diksiyon) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 TED 2018 Alan Seç. 1 (Osmanlı Türkçesi Metin İncelemeleri II) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 3101 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 3103 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 MBA 3025 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5
G 4 TED 3003 Tarihi Türk Lehçeleri I ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 TED 3005 Eski Türk Edebiyatı III ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 TED 3007 Türk Halk Edebiyatı III ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 TED 3009 Yeni Türk Edebiyatı III ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 TED 3011 Alan Seç. 5 (Eski Türk Edebiyatında Nazım I) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 TED 3013 Alan Seç. 5 (Türk Halk Bilimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 TED 3015 Alan Seç. 5 (Türk Edebiyatında Roman İncelemeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 TED 3017 Alan Seç. 5 (Türk Kültür Coğrafyası) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 3102 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 GKD 1010 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 MBA 3026 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5
B 4 TED 3004 Tarihi Türk Lehçeleri II ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 TED 3006 Eski Türk Edebiyatı IV ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 TED 3008 Türk Halk Edebiyatı IV ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 TED 3010 Yeni Türk Edebiyatı IV ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 TED 3012 Alan Seç. 6 (Eski Türk Edebiyatında Nazım II) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 TED 3014 Alan Seç. 6 (Türk Edebiyatında Hikâye İncelemeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 TED 3016 Alan Seç. 6 (Türk Mitolojisi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 TED 3018 Alan Seç. 6 (Çocuk Edebiyatı ve Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 4101 Rehberlik ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EGT 4103 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 MBD 4217 Teaching Practice I ZORUNLU 2 6 0 10
G 4 TED 4001 Çağdaş Türk Lehçeleri I ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 TED 4003 Türk Dünyası Edebiyatları ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 TED 4007 Alan Seç. 7 (Türk Edebiyatında Şiir İncelemeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 TED 4009 Alan Seç. 7 (Eski Türk Edebiyatında Nesir) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 TED 4011 Alan Seç. 7 (Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı İncelemesi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 TED 4013 Alan Seç. 7 (Türk Destanları ve Destan İncelemeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 4102 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 MBD 4218 Öğretmenlik Uygulaması II ZORUNLU 2 6 0 10
B 3 TED 4002 Çağdaş Türk Lehçeleri II ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 TED 4004 Dünya Edebiyatı ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 TED 4006 Dil ve Edebiyat Eğitiminde Güncel Konular ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 TED 4008 Alan Seç. 8 (Yabancılara Türkçe Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 TED 4010 Alan Seç. 8 (Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı İncelemeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 TED 4012 Alan Seç. 8 (Geleneksel ve Modern Türk Tiyatrosu) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 TED 4014 Alan Seç. 8 (Edebiyattan Sinemaya:Türler ve Uyarlamalar) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5020 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5021 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5022 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5023 Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5041 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5042 Bilim Tarihi ve Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5043 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5044 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5045 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5046 Düşünce Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5047 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5049 Dil ve Evrim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5051 Redaksiyon ve Medya Dili Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5052 Türkçenin Yaygınlığı ve Kültürel Etkisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5053 Dünya Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5054 Küreselleşme ve Toplumsal Değişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 GKD 5055 Köktürk Alfabesi-Metin Okuma Çalışmaları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 GKD 5056 Ütopya Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 35 GKD 5057 İslam Öncesi Türk Dili ve Kültürü SEÇMELİ 2 0 0 3
H 36 GKD 5058 Dil ve Düşünce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 37 GKD 5059 Amatör Olta Balıkçılığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 38 GKD 5060 Sürdürülebilir Kalkınmanın Coğrafi Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 39 GKD 5061 İklim Değişimi ve Etkileri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 40 GKD 5062 Doğanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 41 GKD 5063 Beşeri Coğrafyanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 42 GKD 5064 Kültür ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 43 GKD 5066 Temel Briç SEÇMELİ 2 0 0 3
H 44 GKD 5069 Pop-Caz-Rock Müzik Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 45 GKD 5070 Müzik ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 46 GKD 5072 Çocuk Şarkıları Repertuvarı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 47 GKD 5073 Klasik Batı Müziği Repertuvar İncelemeleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 48 GKD 5074 Sanatta Yeni Yönelimler SEÇMELİ 2 0 0 3
H 49 GKD 5075 Yağlıboya Resim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 50 GKD 5076 Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe SEÇMELİ 2 0 0 3
H 51 GKD 5077 Bilim ve Sanat SEÇMELİ 2 0 0 3
H 52 GKD 5078 Farklılıklar ve Farkındalık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 53 GKD 5079 Web Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 54 GKD 5080 Ruh Sağlığı Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 55 GKD 5081 Mutluluk ve İyi Oluş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 56 GKD 5089 Türkiye'de Çocukların ve Çocukluğun Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 57 GKD 5090 İzmir Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 58 GKD 5091 Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon SEÇMELİ 2 0 0 3
H 59 GKD 5092 Bilimsel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 60 GKD 5093 Transaksiyonel Analiz Yöntemi İle Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 61 GKD 5095 Matematik ve Yaşam SEÇMELİ 2 0 0 3
H 62 GKD 5098 Oyunlarla Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 63 GKD 6000 Sanat ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 64 GKD 6001 Doğa ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 65 GKD 6002 Finans Matematiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 66 GKD 6003 Uygarlık Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 67 GKD 6005 Osmanlı Türkçesine Giriş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 68 GKD 6006 Türkiye'nin Somut Olmayan Kültürel Mirası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 69 GKD 6007 Sürdürülebilir Enerji Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 70 GKD 6013 Radyasyon Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 71 GKD 6014 İlkyardım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 72 GKD 6015 Seramik Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 73 GKD 6016 Tipografi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 74 GKD 6017 Temel Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 75 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 MBD 5026 Roman İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 MBD 5027 Şiir İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 MBD 5028 İmge ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 4
H 99 MBD 5029 Turizm Fransızcası ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 100 MBD 5030 Sinema ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 101 MBD 5031 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 102 MBD 5035 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 2
H 103 MBD 5036 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 104 MBD 5037 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 105 MBD 5038 Karşılaştırmalı Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 106 MBD 5039 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 107 MBD 5041 Eğitimde Podcast Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 108 MBD 5043 Kültür ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 109 MBD 5044 Kültürel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 4
H 110 MBD 5045 Dijital Çağda Öğretim ve İçerik Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 111 MBD 5046 Çalışma ve Öğrenme Stratejileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 112 MBD 5049 Çok Kültürlü Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 113 MBD 5050 Düşünme Becerileri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 114 MBD 5057 Özel Yetenekliler ve Eğitimleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 115 MBD 5058 Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 116 MBD 5059 STEAM Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 117 MBD 5060 İleri Excel Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 118 MBD 5061 Robotik Uygulamalar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 119 MBD 5063 Öğretmen Dijital Yeterlilikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 120 MBD 5064 Öğretmenler İçin İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 4
H 121 MBD 5065 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 122 MBD 5066 Dijital Oyun ve Oyunlaştırma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 123 MBD 5067 Kaynak Tarama ve Rapor Yazma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 124 MBD 5068 Pozitif Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 125 MBD 5070 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 126 MBD 5071 Eğitsel Oyunlarla Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 127 MBD 5072 Eğitimde SPSS Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 128 MBD 5073 Öğretimde Soru Hazırlama Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 129 MBD 5090 Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 130 MBD 5092 Edebiyat ve Sinemada Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 131 MBD 5095 Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 132 MBD 6002 Eğitimde Veri Bilimi ve Öğrenme Analitikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 133 MBD 6003 Türk Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 134 MBD 6004 Eğitim Ekonomisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 135 MBD 6005 Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Politikaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 136 MBD 6006 Effective Communication in the Classroom SEÇMELİ 2 0 0 4
H 137 MBD 6007 Dünyada Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 1 MBD 6000 Eğitimde Büyük Veri ve Akıllı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Esra BEYHAN
E-posta: e.uslu@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 47