DERS ADI

: Transaksiyonel Analiz Yöntemi İle Etkili İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5093 Transaksiyonel Analiz Yöntemi İle Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim yollarını ve birbirlerine göre üstünlüklerini bilme
2   Ego durumlarının yapısını bilme
3   Ego durumlarının işlevlerini analiz edebilme
4   Çocukluk dönemi kararlarını karşılaştırabilme
5   İletişimin dinamiklerini çözümleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, içeriğin açıklanması, kaynak kitapların tanıtılması
2 İletişim ile ilgili temel kavramlar, ögeleri, türleri, boyutları, Motivasyon teorileri
3 Etkili iletişim ve Sosyal kabul-Benlik saygısı kuramları
4 Transaksiyonel Analizin Kavramsal Çerçevesi
5 Ego durumlarının yapısal analizi:Çocuk, yetişkin ve ebeveyn ego durumları
6 Ego durumlarının işlevsel analizi
7 Çocukluk dönemi kararları ve yetişkinlik dönemine yansımaları
8 Arasınav
9 İletişimin dinamikleri: Tamamlayıcı- kesişen- üstü kapalı transaksiyonlar (teorik)
10 İletişimin dinamikleri: Tamamlayıcı- kesişen- üstü kapalı transaksiyonlar (öğrenci performansları)
11 İş hayatında iletişimin dinamikleri
12 Çocukluk dönemi kararlarının değiştirilmesi: Yetişkin ego durumunda kalabilme
13 Yetişkin ego durumunda kalabilme: (öğrenci performansları)
14 Transaksiyonel Analiz Kuramının Motivasyon kuramları ve Sosyal kabul-Benlik saygısı kuramları ile birlikte değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, drama, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar, transaksiyon örnekleri geliştirme ve çözümleme

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Grup çalışması 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Grup Ödevi Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51