Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ERHAN AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere Türk dilinin kökenlerini, tarihsel gelişimini, farklı dönemlerini ve bu dönemlere ait dil özelliklerini bilimsel yöntemlerle inceleme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, Proto-Türkçe'den günümüzdeki Türk yazı dillerine uzanan süreçteki önemli değişimleri, ses bilgisinden söz dizimine, söz varlığından yazı sistemlerine kadar farklı dilbilimsel alanlarda takip edebileceklerdir. Ayrıca, Türk dilinin diğer dillerle olan ilişkilerini, farklı Türk lehçelerinin ortaya çıkışını ve gelişimini anlayacak, tarihi metinleri okuma ve değerlendirme yetkinliği kazanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ergin, Muharrem (1980). Türk Dil Bilgisi. Bayrak Basım/Yayın. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
erhan.aydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi, 15:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|