DERS ADI

: Türk Halk Edebiyatına Giriş I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 1007 Türk Halk Edebiyatına Giriş I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, halk edebiyatının tarihî gelişimini, kuramsal yaklaşımlarını ve temel kaynaklarını öğrencilere tanıtmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk edebiyatı araştırmalarının tarihî süreçlerini açıklayabilir.
2   Halk edebiyatında kullanılan kuramları tanıyabilir.
3   Sözlü ve yazılı kaynak türlerini sınıflandırabilir.
4   Alan araştırmalarının temel aşamalarını tanımlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Halk Edebiyatının Tanımı
2 Avrupa da Halk Edebiyatı Çalışmaları Tarihi
3 Türkiye de Halk Edebiyatı Araştırmalarının Tarihi I (Şinasi Ziya Gökalp)
4 Türkiye de Halk Edebiyatı Araştırmalarının Tarihi II (Köprülü UNESCO)
5 Metin Merkezli Kuramlar I: Gelişme ve Yayılma Kuramları
6 Metin Merkezli Kuramlar II: Tarihî-Coğrafî Fin Kuramı
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
8 Psikoanalitik ve Yapısalcı Yaklaşımlar
9 Bağlam Merkezli Kuramlar: Performans, Sözlü Formül, İşlevsel Kuram
10 Halk Edebiyatında Kaynak Türleri I: Sözlü Kaynaklar
11 Halk Edebiyatında Kaynak Türleri II: Yazılı Kaynaklar I
12 Yazılı Kaynaklar II (Dede Korkut, Destanlar, Cönkler)
13 Derleme Nedir Alan ve Derlemeci Kavramları
14 Derlemenin Planlanması ve Yöntemleri
15 Derlemede Gözlem ve Görüşme Teknikleri
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oğuz, M. Ö. (Ed.) (2020). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Ekici, M. (2007). Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel Yayınları.
Elçin, Ş. (1997). Halk Edebiyatına Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları.
Çobanoğlu, Ö. (2020). Halkblimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ders kapsamında bir ara sınav ve bir final sınavına tabi tutulacaklardır. Bu sınavların nasıl yapılacağı (yazılı, çoktan seçmeli vb.) sınav haftasından önceki hafta, dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455