DERS ADI

: Alan Seç. 8 (Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı İncelemeleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 4010 Alan Seç. 8 (Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı İncelemeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İSMAİL SÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarına ders kitabının ne olduğunu, eğitsel bir materyal olarak nasıl kullanılması gerektiğini, ders kitabı seçerken hangi ölçütlerle değerlendirme yapması gerektiğini öğretmektir. Bu kapsamda ders kitaplarının tarihinden başlayarak bugüne kadar kullanılmış olan ve hali hazırda kullanılmakta olan Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları, ders kitabı inceleme yöntemleri açısından ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kitabı kavramını açıklayabilir.
2   Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarının tarihçesini özetleyebilir.
3   Ders kitabı seçerken kullanılması gereken ölçütleri sıralayabilir.
4   Biçim ve içerik açısından Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarını analiz edebilir.
5   Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarını güncel ihtiyaçlar çerçevesinde değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kitaplarının eğitim sistemi içindeki yeri
2 Ders kitaplarının tarihçesi
3 Türk eğitim sistemi içinde ders kitapları ve çoklu ortam (multimedya)
4 Ders kitabının amaç ve işlevi; öğretmen, öğrenci ve ders kitabı ilişkisi
5 Ders kitabına yardımcı materyaller
6 Ders kitabına yardımcı materyallerden öğretmen ve öğrencilerin kullanacağı materyaller
7 Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğuna yönelik örneklerle çalışmalar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Ders kitaplarında kullanılan dil ve anlatım
10 Ders kitabı-bilim ilişkisinden hareketle ders kitaplarında yer alan bilimsel ögeler
11 Ders kitaplarında yer alan tasarım ögeleri
12 Ders kitaplarında yer alan resimlemeler ve tipografik görünüm
13 Ders kitaplarında yer alan dış yapı ögeleri
14 Dili öğrenme, öğretme bağlamında Türkçe ders kitabı incelemeleri.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme. Ankara: Pegem Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı üzerinden değerlendirilecektir. Özel bir değerlendirme kriteri yoktur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.sokmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55