DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatına Giriş II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 1010 Yeni Türk Edebiyatına Giriş II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Servet-i Fünun'un dağılma nedenlerini ve sonrasındaki edebi ortamı açıklayabilecektir.
2   2. Fecr-i Ati topluluğunun edebi anlayışını, önemli temsilcilerini ve eserlerinin özelliklerini değerlendirebilecektir.
3   3. Milli Edebiyat Döneminin ortaya çıkışındaki siyasi ve sosyal etkenleri açıklayabilecektir.
4   4. Milli Edebiyat akımının temel ilkelerini ve edebi anlayışını değerlendirebilecektir.
5   5. Milli Edebiyat Dönemi'nin önemli sanatçılarını (Ömer Seyfettin, Halide Edip Adıvar, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Reşat Nuri Güntekin vb.) ve eserlerinin karakteristik özelliklerini tanıyabilecektir.
6   6. Bu dönemde gelişen edebi türleri (özellikle roman ve hikaye) ve bu türlerin önemli örneklerini analiz edebilecektir.
7   7. Milli Edebiyat Döneminin dil ve üslup özelliklerini açıklayabilecektir.
8   8. Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarındaki edebi yönelimler hakkında temel bilgi sahibi olabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Servet-i Fünun Sonrası Edebi Ortam: Eleştiriler ve Yeni Arayışlar
2 Fecr-i Ati Topluluğu: Kuruluşu, Edebi İlkeleri ve Sanatçıları
3 Fecr-i Ati Edebiyatı: Şiir (Ahmet Haşim, Yahya Kemal Beyatlı'nın ilk dönemi)
4 Fecr-i Ati Edebiyatı: Nesir (Hikaye ve Roman Örnekleri)
5 Fecr-i Ati Edebiyatı: Nesir (Hikaye ve Roman Örnekleri)
6 Milli Edebiyat Akımının Edebi İlkeleri ve Dil Anlayışı
7 Milli Edebiyat Döneminde Hikaye: Ömer Seyfettin ve Hikayeciliği
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Milli Edebiyat Döneminde Roman: Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun İlk Romanları
10 Milli Edebiyat Döneminde Roman: Reşat Nuri Güntekin'in İlk Romanları
11 Milli Edebiyat Dönemi'nde Şiir: Halk Şiiri ve Hece Ölçüsü Deneyimleri
12 Milli Edebiyat Döneminde Tiyatro
13 Milli Edebiyat Döneminde Eleştiri ve Edebi Tartışmalar
14 Mütareke Dönemi Edebiyatı: Temel Eğilimler ve Sanatçılar
15 Mütareke Dönemi Edebiyatı: Temel Eğilimler ve Sanatçılar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.755
ÖK.855