Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN |
Dersi Alan Birimler |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere Yeni Türk Edebiyatı'nın Tanzimat Dönemi'nden başlayarak Servet-i Fünun Dönemi'nin sonuna kadar olan süreçteki önemli edebi akımları, türleri, eserleri ve sanatçılarını tanıtmak ve bu dönemin kültürel ve düşünsel arka planını anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, bu ders sayesinde Batı etkisindeki Türk edebiyatının doğuşunu, gelişimini ve bu dönemdeki edebi tartışmaları kavrayacaklardır. Ayrıca, bu dönemin edebi metinlerini çözümleme ve yorumlama becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı Başlangıcı (1839-1865). Dergah Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ali.bozkaplan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi, 15:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|