DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatına Giriş I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 1009 Yeni Türk Edebiyatına Giriş I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yeni Türk Edebiyatı'nın başlangıcını hazırlayan tarihi ve sosyal koşulları açıklayabilecektir.
2   2. Tanzimat Döneminin edebi ve düşünsel özelliklerini, önemli sanatçılarını ve eserlerini değerlendirebilecektir.
3   3. Servet-i Fünun Dönemi'nin edebi anlayışını, önemli temsilcilerini ve eserlerinin karakteristik özelliklerini açıklayabilecektir.
4   4. Bu dönemde ortaya çıkan önemli edebi akımları (Romantizm, Realizm, Naturalizm, Parnasizm, Sembolizm) tanıyabilecek ve Türk edebiyatındaki yansımalarını değerlendirebilecektir.
5   5. Tanzimat ve Servet-i Fünun dönemlerinde gelişen yeni edebi türleri (roman, hikaye, tiyatro, eleştiri, makale, şiir) ve bu türlerin önemli örneklerini tanıyabilecektir.
6   6. Dönemin önemli edebi tartışmalarını ve polemiklerini açıklayabilecektir.
7   7. Yeni Türk Edebiyatı metinlerini dönemin siyasi, sosyal ve kültürel bağlamı içinde yorumlayabilecektir.
8   8. Bu döneme ait edebi metinleri okuma ve temel düzeyde çözümleme becerisi kazanabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Türk Edebiyatına Giriş: Tanım, Kapsam, Dönemlendirme, Batılılaşma Süreci
2 Tanzimat Dönemi'nin Sosyo-Kültürel ve Siyasi Arka Planı
3 Tanzimat Dönemi Edebiyatının Genel Özellikleri ve Temel Kavramları
4 Tanzimat Dönemi'nde Gazetecilik ve Edebi Yayınlar
5 Tanzimat Dönemi'nde Romanın Gelişimi: İlk Örnekler ve Temel Eğilimler
6 Tanzimat Dönemi'nde Hikayenin Gelişimi: İlk Örnekler ve Temel Eğilimler
7 Tanzimat Dönemi'nde Tiyatronun Gelişimi ve Önemli Eserler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Tanzimat Dönemi'nde Eleştiri ve Edebi Tartışmalar
10 Servet-i Fünun Dönemi'nin Sosyo-Kültürel ve Siyasi Arka Planı
11 Servet-i Fünun Edebiyatının Genel Özellikleri ve Edebi Anlayışı
12 Servet-i Fünun Dönemi'nde Roman: Teknik Gelişim ve Önemli Eserler
13 Servet-i Fünun Dönemi'nde Hikaye: Realizm ve Naturalizm Etkisi
14 Servet-i Fünun Dönemi'nde Şiir: Parnasizm ve Sembolizm Etkisi
15 Servet-i Fünun Dönemi'nde Eleştiri ve Edebi Tartışmalar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.4554
ÖK.5554
ÖK.6554
ÖK.7554
ÖK.8554