DERS ADI

: Alan Seç. 5 (Eski Türk Edebiyatında Nazım I)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 3011 Alan Seç. 5 (Eski Türk Edebiyatında Nazım I) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Eski Türk edebiyatında nazım türlerini, biçimlerini ve estetik anlayışlarını tanıtarak, öğrencilerin klasik Türk şiirinin yapı ve içerik özelliklerini kavramalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin nazım şekilleri ve türleri hakkındaki bilgilerini kullanarak metin çözümlemesi yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Türk edebiyatında nazım kavramını ve işlevini açıklar.
2   Klasik nazım şekillerini (gazel, kaside, mesnevi, vb.) tanımlar.
3   Nazım türlerinin içerik ve yapı özelliklerini analiz eder.
4   Farklı nazım şekillerinde yazılmış metinleri inceler ve yorumlar.
5   Klasik Türk şiirinde estetik anlayışı ve sanat anlayışını değerlendirir.
6   Dönemin edebi geleneklerine göre nazım ürünlerini sınıflandırır.
7   Eski Türk şiirinin İslami kültür ve sanat anlayışı içindeki yerini yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Eski Türk Edebiyatı ve Nazım
2 Nazım Birimi: Beyit Nazım Birimi: Beyit
3 Nazım birimi: dize, bent
4 Kaside I: Yapı ve Bölümler
5 Kaside II: Şairler ve Örnek Metinler
6 Gazel I: Yapı ve Anlam Düzeni
7 Gazel II: Şairler ve Tematik İncelemeler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Mesnevi I: Tanım, Yapı ve Özellikler
10 Mesnevi II: Örnekler Üzerinden İnceleme
11 Diğer türler ve örnek metinler
12 Diğer türler ve örnek metinler
13 Mazmunlar ve İfade Sanatı
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsen, M. (2002). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Koca, M. A. (2010). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Türleri. Ankara: Akçağ Yayınları.
İnci, E. (2012). Divan Şiiri Estetiği. İstanbul: Dergâh Yayınları.
Tural, S. (1996). Divan Şiirinde Mazmunlar. Ankara: Akçağ Yayınları.
Levend, A. S. (1983). Divan Edebiyatı. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75