DERS ADI

: Tarihi Türk Lehçeleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 3004 Tarihi Türk Lehçeleri II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarına Eski Uygur Türkçesini öğretmek, adayların Eski Uygur Türkçesinin kelime hazinesi ve gramer özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Uygur Türkçesi metinlerini okuyabilir.
2   Eski Uygur Türkçesi metinlerini çözümleyebilir, kelime alışverişleri üzerine yorum yapabilir.
3   Eski Uygur Türkçesine ait dilbilgisi özelliklerini öğrenebilir.
4   Eski Uygur Türkçesinin, Türkçenin diğer devirlerinden farklarını bilir.
5   Eski Uygur Türkçesinin sorunlarını kavrayabilir ve yorumlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygurların yayıldığı coğrafya ve tarihi dönem
2 Eski Uygur Türkçesi metinlerinin bulunuşu
3 Eski Uygur Türkçesi fonetik özellikleri
4 Eski Uygur Türkçesi morfolojik özellikleri
5 Eski Uygur Türkçesi eserlerini tanıma
6 Eski Uygur Türkçesi metin okuma
7 Eski Uygur Türkçesi metin okuma
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Eski Türk Şiiri metin okuma
10 Altun Yaruk metin okuma
11 Prens Kalyanamkara ve Papamkara Hikâyesi metin okuma
12 Sekiz Yükmek metin okuma
13 Metin tahlili fiil çekimi
14 Metin tahlili isim çekimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GABAIN, Annarie von (1988), Eski Türkçenin Grameri (Çeviren: Mehmet AKALIN), Ankara: TDK Yayınları.
CAFEROĞLU, Ahmet (1968), Eski Uygur Türkçesi Sözlüğü, İstanbul: TDK Yayınları
ARAT, Reşid Rahmeti, Uygurlarda ıstılahlara dair: Türkiyat Mecmuası VII - VIII, 1 (1942), 56-81.
ARAT, Reşid Rahmeti (1965), Eski Türk Şiiri, Ankara: TTK Yayınları.
CAFEROĞLU, Ahmet (1984), Türk Dili Tarihi I, II, İstanbul: Enderun Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.bozkaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55