DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 2009 Yeni Türk Edebiyatı I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarına Tanzimat dönemi Türk şiirindeki belli başlı sanatçıları ve şiir akımlarını kavratmak, bu dönem şairlerinin Türk şiirindeki yerlerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat dönemi edebiyatının gelişiminde rol oynayan sosyal, siyasal ve kültürel gelişmeleri kavrayabilir ve açıklayabilir.
2   Tanzimat dönemi şiir anlayışlarını, özellikleri ve sanatçılarını kavrayabilir ve açıklayabilir.
3   Tanzimat dönemi Türk şiirini etkileyen Batılı edebî akımları kavrayabilir, karşılaştırabilir ve analiz edebilir.
4   Bu dönem Türk şiirindeki sanatçıların konumlarını belirleyebilir, şiirlerini inceleyebilir ve diğer dönem sanatçılarının şiirleriyle olan ilişkilerini belirleyebilir.
5   Dönem şairlerinin şiirlerini tema, eğilim, üslûp ve edebî akımlar yönünden karşılaştırabilir.
6   Öğrendiği edebiyat kuramlarını ve edebî sanatları metinler üzerinde uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat dönemi edebiyatının gelişiminde rol oynayan sosyal, siyasal ve kültürel gelişmeler
2 Tanzimat dönemini hazırlayan faaliyetler: Gazetecilik
3 Tanzimat dönemini hazırlayan faaliyetler: Tiyatro ve çeviri
4 Şinasi
5 Namık Kemal ve şiirleri
6 Namık Kemal ve romanları
7 Ziya Paşa ve şiirleri
8 Recaizade Mahmut Ekrem ve şiirleri
9 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
10 Recaizade Mahmut Ekrem'in roman ve hikayeleri
11 Abdülhak Hamid ve şiirleri
12 Şemsettin Sami ve eserleri
13 Samipaşazade Sezai ve eserleri
14 Muallim Naci ve şiiri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Enginün, İnci. Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yay., 2008.
Tanpınar, Ahmet Hamdi. Edebiyat Üzerine Makaleler. İstanbul: Dergâh Yay., 2004.
Kaplan, Mehmet. Şiir Tahlilleri. İstanbul: Dergâh Yay., 1992.
Kaplan, Mehmet. Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar. İstanbul: Dergâh Yay., 1987.
Aktaş, Şerif. Şiir Tahlili (Teori/Uygulama). Ankara: Akçağ Yay., 2009.
Korkmaz, Ramazan. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yay., 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap, araştırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı üzerinden yapılacaktır. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri yoktur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler, ders programında belirtilen ilgili konulara hazırlanarak derse gelmelidirler. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.bozkaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 15:00-16:00.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655