DERS ADI

: Alan Seç. 8 (Geleneksel ve Modern Türk Tiyatrosu)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 4012 Alan Seç. 8 (Geleneksel ve Modern Türk Tiyatrosu) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin geleneksel Türk tiyatrosundan başlayarak günümüze kadar Türk tiyatrosunun tarihi ve belli başlı kavram, isim, oyun ve akımlarını öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk tiyatrosunu temel dönemlere ayırır.
2   Geleneksel Türk tiyatrosunun temel özelliklerini kavrar.
3   Türk tiyatrosunda öne çıkan isim ve eserleri sıralayabilir.
4   Türk kültürü, toplumsal yapısı ve Türk Tiyatrosu arasındaki ilişkiyi analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tiyatro Nedir Tiyatronun Kaynağı ve Kökeni
2 Anadolu Medeniyetlerinde Tiyatral Formlar
3 Osmanlı Dönemi ve Tiyatro
4 Geleneksek Türk Tiyatrosuna Genel Bakış
5 Meddah ve Gölge Oyunu: Günümüzde Karagöz ve Meddah
6 Ortaoyunu, Tuluat Tiyatrosu
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
8 Köy Seyirlik oyunları, Hokkabaz, Cambaz, Köçek, ve Yöresel Oyunlar ve Kültürümüz.
9 Tanzimat Dönemi Türk Tiyatrosu
10 Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu 1 (1923-1960)
11 Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu 2 (1960 -1980)
12 Türk Tiyatrosunda Çağdaş Yaklaşımlar (80'lerden Günümüze)
13 Modern Türk Tiyatrosu ve Çağdaş Yazarlar/Oyunlar
14 Oyun İzleme ve Değerlendirme
15 Çağdaş Türk ve Batı Tiyatrosu Karşılaştırmalı Analizi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

And, Metin (1974), Oyun ve Bügü, İstanbul: Türkiye İş Bankası.
And, Metin (1985), Geleneksel Türk Tiyatrosu, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Kudret, Cevdet (2007) Orta Oyunu, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları;
Kudret, Cevdet (1968-1969-1970) Karagöz, I-II-III, Ankara: Bilgi Yayınevi;
Nutku, Özdemir (t.y.) Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Ankara: Türkiye İş Bankası.
Huızinga, Johan (2006), Homo Ludens, İstanbul: Ayrıntı Yay.
İnan, Abdülkadir (1986) Tarihte ve Bugün Şamanizm (Materyaller ve Araştırmalar), Ankara.
Özdemir, Nebi (2006). Türk Halk Tiyatrosu , Türk Edebiyatı Tarihi, 2.C. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.
Özdemir, Nebi (2006). Türk Halk Tiyatrosu , Türk Edebiyatı Tarihi, 2.C. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.
Artun, Erman (1993) Cemal Ritüeli ve Balkanlardaki Varyantları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ders kapsamında bir ara sınav ve bir final sınavına tabi tutulacaklardır. Bu sınavların nasıl yapılacağı (yazılı, çoktan seçmeli vb.) sınav haftasından önceki hafta, dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00 - 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44