DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3025 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk dili ve edebiyatı öğretiminin orta öğretim düzeyinde öğrenme ve öğretme süreçlerine uyarlayarak edebiyat öğretiminin içeriğini alana özgü yöntem ve tekniklerle işleyebilme ve öğretim teknolojilerini derse entegre edebilme becerisini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türk dili ve edebiyatı öğretiminin tarihi gelişimini kavrayabilme
2   2. Türk dili ve edebiyatı öğretiminin amaçları ve içerik hakkında bilgi sahibi olabilme
3   3. Türk dili ve edebiyatının öğretim alanlarını öğrenme düzeylerine göre uygulayabilme
4   4. Türk dili ve edebiyatı öğretiminde öğretim teknolojisi unsurlarından yararlanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk dili ve edebiyatı öğretiminin içeriği;
2 Türk dili ve edebiyatı öğretiminin tarihi;
3 Türk dili ve edebiyatı öğretiminin amaçları;
4 Türk dili ve edebiyatı öğretiminin temel kavramları;
5 Ortaöğretim düzeyinde edebiyat tarihi öğretimi,
6 Yeni Türk edebiyatı eserlerinin öğretimi,
7 Yeni Türk edebiyatı eserlerinin öğretimi,
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Eski Türk edebiyatı öğretimi,
10 Eski Türk edebiyatı öğretimi,
11 Halk edebiyatı öğretimi,
12 Türk dili ve edebiyatı öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı;
13 Türk dili ve edebiyatı öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı;
14 Türk dili ve edebiyatı öğretimi uygulama örnekleri.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmet Çetin, Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Nobel Yay. 2011
Mustafa Cemiloğlu, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Aktüel yayınları
MEB, TTKB Türk Dili ve edebiyatı Öğretim Programı
M.Dursun Erdem, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Pegem Yayınları,
Ali Osman Öztürk, Edebiyat Öğretimi, Anı Yayıncılık
Ed.Ahmet Akkaya, Dil ve edebiyat Öğretimi, Asos Yayınları
Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Edebi Değere Haiz Tüm Eserler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.beyhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455