DERS ADI

: Alan Seç. 6 (Çocuk Edebiyatı ve Eğitimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 3018 Alan Seç. 6 (Çocuk Edebiyatı ve Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çocuk edebiyatı dersinin amacı çocuk edebiyatı alanının terim, kavram ve konularını açıklamak; çocuk edebiyatının edebiyat eğitimi içerisindeki yeri ve önemini kavratmak ve nitelikli bir çocuk kitabı aracılığıyla temel dil becerilerinin gelişimini desteklemeyi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk edebiyatının Türkçe eğitimi içerisindeki yerini, önemini kavrar
2   Çocuk edebiyatı türlerini tanır.
3   Çocuk edebiyatı şair ve yazarlarını tanır.
4   Öğretmenlik mesleğini yaparken çocuk edebiyatı bilgisinden etkin olarak yararlanabilir.
5   Nitelikli çocuk kitaplarının ve okumanın önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 'Dünyada ve Türkiye'de Çocuk Edebiyatının Gelişimi
2 Çocuk Edebiyatının Temel İşlevi
3 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri
4 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Dil Gelişimine Etkisi
5 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Bilişsel Gelişimine Etkisi
6 Çocuk Kitaplarının Çocuğun Toplumsal Gelişimine Etkisi
7 Çocuk Edebiyatında Türler
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Çocuk Edebiyatında Türler
10 Çocuk Edebiyatının Temel Öğeleri: Çocuk Kitaplarındaki Karakter Örnekleri
11 Çocuk Edebiyatında Konu ve İleti
12 Çocuk Edebiyatında Dil ve Anlatım, Resim
13 Çocuk Edebiyatının Temel İlkeler
14 Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Değerlendirmesi
15 Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Oğuzkan, A.F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Ankara. Anı Yayıncılık
2. Güleryüz, H. (2006). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı.Ankara Pegem Yayıncılık
3. Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem.
4. Sever, S. (2013) Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem.
5. Yavuzer, H. (2001). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi.
6. Dilidüzgün, S. (2012). Çağdaş Çocuk Yazını. İstanbul: Morpa.
7. Aslan, C. (2019). Çocuk Edebiyatı ve Duyarlık Eğitimi. Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkin Öğrenme, Yansıtıcı Öğretim, Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ders kapsamında bir ara sınav ve bir final sınavına tabi tutulacaklardır. Bu sınavların nasıl yapılacağı (yazılı, çoktan seçmeli vb.) sınav haftasından önceki hafta, dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00 - 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55