DERS ADI

: Alan Seç. 7 (Eski Türk Edebiyatında Nesir)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TED 4009 Alan Seç. 7 (Eski Türk Edebiyatında Nesir) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eski Türk Edebiyatındaki Arap harfleriyle, nesir tarzında yazılmış eserlerin aslından okunmaya ve anlamayı sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   13-20.yy. Anadolu sahasında nesir tarzında yazılmış bir metni Latin alfabesine çevirir.
2   Latin alfabesine çevrilen bir metni Türkiye Türkçesine aktarır.
3   Nesir türleri hakkında bilgi verir.
4   Nesir üslubu hakkında bilgi verir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesir, nasir, münşi, inşa kavramıları ve klasik Türk edebiyatında nesir
2 Eski Türk edebiyatında nesir türleri.
3 Eski Türk edebiyatında nesir üslubu.
4 13-14.yy.da nesir tarihi; 13-14.yy a ait metin okuma ve anlam verme.
5 15.yy.da nesir tarihi. 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
6 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
7 Seci kavramı ve türleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 16.yy.da nesir tarihi;16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme
10 6.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
11 6.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
12 17.yy.da nesir tarihi; 17.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
13 17.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
14 18.yy.da nesir tarihi; 18.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
15 19.yy.da nesir tarihi; 19.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cihan Okuyucu, Ahmet Kartal, Fatih Köksal, Klasik Dönem Osmanlı Nesir Metinleri, Kriter Yay., İstanbul 2009.
Süleyman Çaldak, "Eski Türk Edebiyatında Nesir (Düz yazı)", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Sayı:77-78, Temmuz-Ağustos 2006, s. 74-90.
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1996.
Ferit Devellioğlu, Osmanlıca-Türke Ansiklopedik Lugat, Aydın Kitabevi, 2004.
Cem Dilçin, Yeni Tarama Sözlüğü, TDK Yay., Ankara, 1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatsım, sunum, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45