Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN |
Dersi Alan Birimler |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere Türk edebiyatının farklı dönemlerindeki önemli romanlarını derinlemesine inceleme ve yorumlama becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, romanların yapısal özelliklerini, temalarını, karakterlerini, anlatım tekniklerini, yazarın üslubunu, edebi akımlarla ilişkisini ve toplumsal, tarihi, kültürel bağlamlarını analiz edebileceklerdir. Farklı eleştirel yaklaşımları uygulayarak roman metinlerine çok yönlü bakmayı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Moran, Berna (1991). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1-2-3. İletişim Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ali.bozkaplan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi, 15:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|