Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. İSMAİL SÖKMEN |
Dersi Alan Birimler |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, dil ve edebiyat eğitimi alanındaki en son gelişmeleri, yenilikçi pedagojik yaklaşımları, teknoloji destekli öğrenme ortamlarını, farklı öğrenen ihtiyaçlarına yönelik stratejileri, dil becerileri ve edebiyat öğretimindeki güncel tartışmaları derinlemesine incelemektir. Öğrencilerin, bu ders aracılığıyla çağdaş dil ve edebiyat eğitimi uygulamaları hakkında kapsamlı bir bilgi birikimi edinmeleri, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri ve gelecekteki mesleki yaşamlarında bu bilgileri etkin bir şekilde kullanabilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Aytaç, G. (2003). Edebiyat Öğretimi ve Kuram. Akçağ Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
i.sokmen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi, 15:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|