Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
İzmirde mimarlık eğitimi ilk kez 1963 yılında Bucada kurulan Ege Özel Mimarlık Mühendislik Yüksek Okulunda verilmeye başlanmıştır. Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi 3 Temmuz 1992 de kurulmuştur. Ancak Fakültenin ilk kuruluşu ve Alsancaktaki binada faaliyete başlaması 1971 yılına kadar uzanmaktadır. Fakülte Eylül 2004de Buca Tınaztepe Kaynaklar yerleşkesindeki yeni binasına taşınmış bulunmaktadır. |
Kazanılan Derece |
Şehir ve Bölge Planlama, Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
Birinci Düzey (Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Lise Diploması, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Üniversite düzeyinde uygulanan genel kuralların dışında programa özel koşul bulunmamaktadır. Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Öğrencinin, öğretimini başarı ile bitirerek diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının en az 2.00 olması, toplam 240 AKTSyi tamamlaması, tüm derslerden başarılı olması ve stajını başarıyla tamamlamış olması gerekmektedir. Bölümümüzde bağıl not sistemine göre değerlendirme yapılmaktadır. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı'nın temel amacı doğaya, toplumsal ve kültürel süreçlere ve mesleki etik değerlere duyarlı ve şehir planlama sürecinin farklı ölçek, kademe ve kapsamlarına yönelik bilgi, beceri ve teknik anlamda yeterli donanıma sahip şehir plancıları yetiştirmek yoluyla toplumun tüm kesimleri için yaşam kalitesi yüksek çevreler oluşumuna katkıda bulunmaktır. Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programının temel amacı doğaya, toplumsal ve kültürel süreçlere ve mesleki etik değerlere duyarlı ve şehir planlama sürecinin farklı ölçek, kademe ve kapsamlarına yönelik bilgi, beceri ve teknik anlamda yeterli donanıma sahip şehir plancıları yetiştirmek yoluyla toplumun tüm kesimleri için yaşam kalitesi yüksek çevreler oluşumuna katkıda bulunmaktır. Bu amaçla, programda, şehir planlama, kentsel tasarım, matematik, ekonomi, sosyoloji, istatistik, bilgisayar, hukuk, ekoloji, şehir coğrafyası, yerleşmeler tarihi, ulaşım, şehir yönetimi, mimarlık bilgisi, altyapı, kentsel koruma ve yenilemeye ilişkin dersler verilmektedir. Dersler modern eğitim araç-gereçleri ile desteklenmektedir. Bölümümüzde tam zamanlı ve gündüz eğitimi verilmekte olup eğitim dili Türkçedir. Eğitim, proje ağırlıklı bir ders programına sahiptir ve eğitim programı stajlarla desteklenir. Proje derslerinde üretilen çalışmalar derinlemesine araştırma sürecini kapsar, elde edilen veriler doğrultusunda, ders kapsamında öğrenciler tarafından üretilen bilgi proje çalışmalarında doğrudan kullanılır. Proje dersleri stüdyo çalışması şeklinde yürütülmekte ve dönem sonu projeler jüri sistemi ile değerlendirilmektedir. Bölümde eğitimin gereği proje derslerinde öğrenci ile birebir ilişki kurulabilmekte ve böylece pratik oluşturma aşamasında her öğrenci ile tartışarak bireysel bazda farklı seçenekler üretilebilmektedir. Döner Sermaye ve Araştırma Projeleri yoluyla bir yandan kuram-pratik bütünleşmesi sağlanabilmekte, öte yandan oluşturulan bilgi birikimi deneyime dönüştürülebilmektedir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Bu derece sahibinin mesleğini icra etmesini sağlar. Program mezunları kamu ve özel sektörde çalışmaktadır. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans derecesine ya da doğrudan entegre üçüncü derece (doktora) programlara başvurabilirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her derse ait sınavlar ve sınav değerlendirme ağırlıkları Bologna Formlarında yer almaktadır. |
Mezuniyet Koşulları |
Öğrenciler 240 AKTS alarak 4 yıllık eğitimi tamalamak zorundadır. Eğitim programındaki tüm dersleri ve tüm stajları başarıyla tamamlayan, kümülatif not ortalaması (CGPA) en az 2.00 / 4.00 olan ve başarısız notu olmayan öğrenciler Lisans Derecesi almaya hak kazanır. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Prof.Dr. Şebnem GÖKÇEN |