DERS ADI

: HERKES İÇİN TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 2396 HERKES İÇİN TASARIM SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE DUYGU KAHRAMAN

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders "Herkes İçin Tasarım" kavramını açıklayarak şehir planlamada herkes konusunda farkındalığı arttırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Herkes nedir tanımlayabilecek,
2   Herkes için tasarım ilkelerini benimseyecek,
3   Kentsel tasarımda herkes için tasarım deneyimini pratik edecek,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Tanışma, "Herkes için Tasarım" kavramına giriş
2 2.Farkındalık Merkezi Gezi Katılım Zorunludur
3 3.Herkes için tasarım yaklaşımının ortaya çıkışı ve gelişimi Ödev gruplarının oluşturulması
4 4.Herkes için tasarım süreci modelleri
5 5.Çalıştay
6 6.Saha Çalışması - Ödev
7 7.Öğrenme güçlükleri, fiziksel yetersizliklikler ve hastalıklar
8 8.Ülkemizdeki yasal ve kurumsal farkındalık süreci Gezi
9 9.Herkes için tasarım yaklaşımı ilkeleri
10 10.Herkes için tasarım yaklaşımı ilkeleri
11 11.Ödev teslimi ve sunumu
12 12.Ödev teslimi ve sunumu
13 13. Ödev teslimi ve sunumu
14 14. Ödev teslimi ve sunumu
15 15. Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Evcil, Ayşe Nilay (2014): Herkes İçin Tasarım - Evrensel Tasarım, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
Mace, R. (1997). What is universal design. The Center for Universal Design at North Carolina State University, 19, 2004.
Story, M. F., Mueller, J. L., & Mace, R. L. (1998). The universal design file: Designing for people of all ages and abilities.
Persson, H., Åhman, H., Yngling, A. A., & Gulliksen, J. (2015). Universal design, inclusive design, accessible design, design for all: different concepts one goal On the concept of accessibility -historical, methodological and philosophical aspects. Universal Access in the Information Society, 14, 505-526.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerde kavramsal aktarımlar etkileşimli sunumlar ile sürdürülecek, mekanda deneyimleme yolu ile pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 DK DerseKat.
3 YYS Yarıyılsonu Notu
4 BNS Başarı Notu OD * 0.40 + DK * 0.10 + YYS * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım Farkındalık için teknik gezi ile, Tanımlama, betimleme, listeleme ve analiz etme ev ödevi ile, Tanımlama, listeleme ve betimleme Final Sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.kahraman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı14:00 - 14:50

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Örnek olay çalışması 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 1 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Ödevi 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31