Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRA |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, planlama çalışmalarına altlık olacak nitel veriyi elde etmek ve yorumlamak için uygulanan yöntemlerin öğrenilmesi, karşılaştırılması ve bir örnek üzerinden uygulanması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Gaber, J. & Gaber, S. (2007). Qualitative Analysis for Planning and Policy: Beyond the Numbers. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar, okumalar ve öğrencilerin aktif katılımı ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Öğrencilerden ara sınav dışında dönem içerisinde bir ödev hazırlamaları, bu ödevin bir nitel araştırma yönteminin uygulanmasına temellenmesi istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav %30 |
Değerlendirme Kriteri |
Listeleme ve Betimleme Ara Sınav; Çözümleme ve Yorumlama Ödev; |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konferans sunumlar, okumalar ve öğrencilerin aktif katılımı ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Öğrencilerden ara sınav dışında dönem içerisinde bir ödev hazırlamaları, bu ödevin bir nitel araştırma yönteminin uygulanmasına temellenmesi istenecektir. Dönem içi hazırlanacak ödev grup çalışması şeklinde yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gozde.eksioglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.00-11.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|