Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE DUYGU KAHRAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders, kenti nesnel olarak okuyabilmeyi, kentsel mekânın soyut karakteristiklerini somut olarak ifade ve analiz etmeyi, kentsel mekânın fiziksel yapısını matematiksel olarak ifade etmeyi ve kentsel mekânları bütünleşik ya da ayrışık olarak iki farklı karaktere ayırmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Seçilen bir uygulama alanında yapılacak yaya ve taşıt sayımlarının ardından uygulama aracı olarak QGIS programı - Mekan Dizimi eklentisi kullanılarak sayısal analizler gerçekleştirilecektir. Uygulama konusu güncel gelişmeler paralelinde yıllar içinde değişiklik gösterecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Hillier, B. ve Hanson, J. (1984), The Social Logic of Space, Cambridge University Press |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, saha çalışması ile dijital olanakları harmanlayan bir içeriğe sahiptir. Ders 3 saat olup uygulamalı olarak yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler 1 ara jüri ve 1 final jüri üzerinden uygulama çıktılarını sunacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Analiz, Ara Jüri ile; |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin hem grup hem de bireysel çalışmalarda beklenen çıktıları sağlaması gereklidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
duygu.kahraman@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 11:00-11:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|