DERS ADI

: PLANLAMA KURAM VE UYGULAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 4004 PLANLAMA KURAM VE UYGULAMASI ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMİNE İPEK ÖZBEK

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders planlama düşüncesi ve pratiğinin tanımlanmasını, planlama teorilerinin geliştikleri dönemin koşulları ile birlikte sunulmasını, güncel planlama yaklaşımlarının kavratılmasını, bir uygulama örneği olarak Türk planlama sisteminin yorumlanmasını ve kuram ile uygulama arasındaki ilişkilerin analiz edilmesini amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler, Planlamayı tanımlayabilecektir (Bilgi),
2   Değişik planlama yaklaşımlarını tarihsel olarak listeleyebilecektir (Bilgi)
3   Güncel planlama yaklaşımlarını betimleyebilecektir (Kavrama),
4   Türk planlama sistemini tarihsel süreç içerisinde yorumlayabilecektir (Uygulama),
5   Planlamada uygulamayı kuramla ilişkilendirebilecektir (Analiz)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kuram ve planlama ile ilgili kavramların tanımlanması
2 Planlama Tarihi I: Aydınlanma ve sanayi devrimi
3 Planlama Tarihi II: 20.yy İlk Yarısı Kent Tasarlama Olarak Planlama
4 Planlama Tarihi III: 2.Dünya Savaşı Sonrası Modernist Planlama Yaklaşımı
5 Planlamada Sistem Yaklaşımı, Rasyonel ve Kapsayıcı Planlama Yaklaşımları
6 Savunucu Planlama ve Yapısalcı Yaklaşımlar
7 Planlama Tarihi IV:1980 sonrası Yeni Sol Yaklaşımlar ve Kent Planlamanın Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Uzlaşmacı Planlama ve Planlamada Katılım
10 Stratejik Planlama
11 Planlama ve Kuram arasındaki İlişki: Türkiye Örnekleri
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ersoy, M. (2007), Kentsel Planlama Kuramları, İmge, Ankara
Tekeli, İ. (2009), Akılcı Planlamadan Bir Demokrasi Projesi Olarak Planlamaya, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
Diğer ders materyalleri: Ders ile ilgili diğer okumalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, bütünüyle konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Öğrencilere 7.hafta ödev konuları verilecek ve verilen konuda bir ödev hazırlamaları ve ilerleyen haftalarda sunmaları istenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Araştırma Ödevi
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.60 + OD * 0.40
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir Betimleme (Kavrama) ve Yorumlama (Uygulama) Ödev ile ölçülmektedir İlişkilendirme (Analiz) Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ipek.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Grup çalışması 4 2 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55