Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE DUYGU KAHRAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrenciler gelişen bilgisayar teknolojilerini kullanarak mevcut bir mekanı veya henüz tasarım aşamasında olan bir mekanı üç boyutlu olarak simule edebilecek ve potansiyel kullanıcıların bu üç boyutlu sanal ortamlarda sanki gerçek fiziksel mekanda dolaşıyormuş gibi serbestçe dolaşmalarını sağlayarak, kullanıcıların simule edilmiş mekanı nasıl algıladığını anlayacaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin mekanın algısını etkileyen fiziksel faktörleri anlayarak kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamayı ve memnuniyetlerini arttırmayı hedefleyen sanal mekanlar tasarlamaları beklenmektedir. Böylece öğrencilerin sanal mekanı tasarımın son aşamasında kullanılan bir çizim ve sunum aracı olarak değil bütün tasarım süreci boyunca kullanılabilecek etkileşim ve iletişim aracı olarak görmelerinin sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Lynch, K., (1960) The image of the city. Cambridge , MA :MIT |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, kavramsal ve uygulamaya yönelik aktarımlar ve bilgisayar uygulamaları ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Betimleme, Çözümleme ve Yorumlama Ödevler ve Final Proje Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.cubukcu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 09.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|